• Alles
  • Electrisch
  • 2cv
  • Dyane
  • Fourgonette
  • Ami
  • Mehari
  • Elektrisch
  • Electric
  • HY
  • Anders
  • Other
2cv AZ2cv AZ

14.950,-
1959
88.000km

Van de lopende band en gelijk de weg op. Op 23 juli ’59 rolde hij de fabriek in Levallois uit en werd hij ook gelijk van een kenteken voorzien. Het was net voor de zomervakantie, dus er moest blijkbaar nog even snel wat de fabriek uit. Zelfs de Carte Grise is vrij provisorisch...

2cv62cv6

19.950,-
1971
36.000km

Op 18 mei ’71 bestelde mevrouw Maraval haar nieuwe eendje bij dealer Pezous in Albi. Ze had op dat moment de keuze uit een 2cv4 en 2cv6, maar koos toch de langzamere 2cv4, wellicht omdat ze al wist dat ze ‘m toch alleen lokaal zou gebruiken.  Mevrouw Maraval kreeg op 18 augustus de...

Renault Alpine A 110 1300 1973 2cv Garage Sander AalderinkRenault Alpine A 110 1300 1973 2cv Garage Sander Aalderink

75.000,-
1973
120.000km

In de autoboekjes die ik vroeger las kwam ik hem niet vaak tegen en op straat al helemaal nooit. Later wel de A310, die ik ook erg cool vond. Maar wanneer zal de eerste keer zijn geweest dat ik de A110 in levende lijve zag? Geen idee meer, het zal vast in Frankrijk...

2cv6 Club2cv6 Club

16.250,-
1987
32.000km

De heer Lomans bestelde deze witte eend in het luxe Club model en kreeg hem op 2 juni 1987 geleverd. Wellicht wist hij al dat de productie in Frankrijk en daarmee de import in Nederland zou gaan stoppen. In het najaar leverde de importeur aan het Stadionplein de laatste exemplaren, waarna sommige liefhebbers...

Ami 6 BreakAmi 6 Break

6.950,-
1966
129.000km

Marie Louise reed 33 jaar met de Ami, van maart ’66 tot ergens in ’99. Ze reed er in totaal 82.000km mee. In ’98 liet ze de auto nog keuren in Perpignan – waar ze woonde – waarbij slechts wat kleine zaken geconstateerd werden.  Of de achteruitgang van de auto of die van haar...

Ami 6 BreakAmi 6 Break

6.500,-
1965
115.000km

In een schuur naast de woning gevonden, de familie wist niet eens meer van het bestaan. Gedoemd om in onderdelen verkocht te worden, maar toch via een Duitse redder en Ebay terechtgekomen bij een Nederlandse liefhebber. Hij behield het verweerde uiterlijk, maar maakte hem constructief en technisch weer geheel in orde. Dat is...

M35 No.424M35 No.424

29.500,-
1971
69.000km

De Citroën M35, een unieke kleine coupé met hydropneumatische vering en de revolutionaire Wankel-motor. Met een unieke reclamecampagne zette de Citroën in ’69 de Wankel-motor in de spotlight, ze verwachten er veel van. Het promotie- en testvoertuig – de M35 – werd alleen aan trouwe Citroën-rijders verkocht die jaarlijks minimaal 30.000km reden. Er...

Ami 8 BerlineAmi 8 Berline

7.950,-
1972
77.000km

Onderhoudsboekjes (laten) invullen is niet altijd aan Citroën-rijders besteedt. Bij de aflevering worden nog wat stempels gezet, maar daarna volgen lege bladzijden. Deze Ami is geen uitzondering. Maar, we weten wel dat hij op 11 januari ’72 bij Gaston Negre in Mazamet geleverd werd. Daarna bleef hij redelijk in de buurt van dit...

AZU-AAZU-A

12.750,-
1971
62.000km

Deze AZU vonden we in een schuur in Frankrijk. Helaas was er geen kenteken bij en kon er ook geen andere historie overgedragen worden. Dus vroegen we een bouwverklaring aan bij Citroën en bekeken details in en aan de auto. En dan kom je toch vaak best verder met het inkleuren van een...

AcadianeAcadiane

11.950,-
1980
56.000km

Ooit heette hij in Spanje Dyane 400, maar hier in Nederland vindt hij het ook prima als je hem Acadiane noemt. Sinds een tijdje is hij hier prima ingeburgerd en klaar voor vertier. Hij begon zijn leven in de buurt van Tarragona waar hij twee eigenaren kende. Hier in Nederland kende hij er...

2cvGarage Sander Aalderink Citroen M35 - 473  Gris Nacré 1971 69.000km2cvGarage Sander Aalderink Citroen M35 - 473  Gris Nacré 1971 69.000km

79.500,-
1971
70.000km

De allerlaatst gebouwde M35. | NSU droomde in de jaren ’60 van een nieuw type motor. Citroën droomde vanaf ’69 een stukje mee. Het resultaat was de M35. Een coupé-model op basis van de nieuwe Ami 8, met een enkel-schijfs Wankelmotor en Citroëns fantastische hydropneumatische vering. Het was een prototype dat onder het...

Citroen Ami 6 Berline Blanc Paros 1969 110000km 2cv garage Sander AalderinkCitroen Ami 6 Berline Blanc Paros 1969 110000km 2cv garage Sander Aalderink

18.950,-
1969
110.000km

Soms komt het goede van ver. Zoals deze Ami 6, die we een aantal jaren geleden in Servië vonden. We kochten hem in Novi Sad van de tweede eigenaar.  Hij was in prima staat. Wel wat deukjes en minder fraaie lak rondom. Tijd voor een opfrisbeurt dus.  Een klant van ons wilde al...

Citroen Dyane 6 Beige Albatros 1972 54.000 kmCitroen Dyane 6 Beige Albatros 1972 54.000 km

6.950,-
1972
53.000km

Begin ’72 verwent Joseph Guinard zichzelf met een Dyane 6. Hij bestelt hem bij garage Tomine, een dealer in Rennes, vlakbij zijn woonplaats Saint Gilles. De auto blijft – tot hij door een Nederlander gevonden wordt – in hetzelfde departement wonen.  Aan de hand van een paar onderhoudskaartjes en de Tax-stickers op de...

2cv6 Club2cv6 Club

11.950,-
1987
134.000km

Wat een fijne kleur is dat toch, Bleu des Tropiques. Heerlijk vol en sprankelend blauw. Zelfs zo blauw dat de intensiteit – zelfs voor een pro-fotograaf – lastig op de gevoelige plaat vast te leggen is. Lang verhaal kort; hij is in het echt nog blauwer dan op de foto’s! De eend reed...

2cv6 Club2cv6 Club

13.950,-
1986
101.000km

Oorspronkelijk kwam hij uit Duitsland, in 2008 werd hij in Nederland welkom geheten. Mijn broer reed er een tijd mee, daarna ging hij naar een dame uit onze klantenkring. Telkens werd hij keurig onderhouden. Ongeveer 10 jaar geleden verdween hij kort van onze radar, maar kwam er weer op terug toen de nieuwe...

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

14.500,-
1986
119.000km

Ongeveer 10 jaar geleden restaureerden we dit eendje. Het was een goede basis, met ongeveer 75.000km. De koets werd weer optimaal gemaakt en gespoten, het chassis vervangen. Ook werden veel andere delen (bumpers, velgen, banden, dak, interieur) vervangen. De klant reed er een tijdje mee, tot hij een Mehari nog leuker vond. Het...

2cv AZL2cv AZL

19.500,-
1957
18.000km

In ’57 werd de 2cv in Frankrijk nog altijd met het doorlopende dak geleverd, je rolde het achterste deel op om bij de kofferbak te komen. Eind ’57 werd de koets iets aangepast om ook een metalen kofferdeksel te kunnen monteren, af fabriek te bestellen als de AZLP, met Porte de Malle. Deze...

AcadianeAcadiane

13.950,-
1983
54.000km

In 2019 werd deze Acadiane gevonden in de Bourgogne, vlakbij het plaatsje Paray-le-Monial. Buiten dat hij toen iets minder dan 51.000km op de teller had staan weten we niets van de voorgaande historie. Hij heeft wel een groot voordeel voor een Acadiane; hij is nu eens niet beige of wit, maar kleurig blauw!!...

2cv AZ2cv AZ

10.950,-
1970
117.000km

In ’69 werd duidelijk dat de 2cv AZ vervangen zou worden door de 2cv4 en 2cv6. Wellicht om ze toch nog aantrekkelijk te houden werd er een nieuwe kleur geïntroduceerd – Paille Brûlée – letterlijk vertaald Verbrand Stro. Ben wel benieuwd hoe het moodboard van de kleurontwerper er uitzag bij de keuze van...

2cv6 Charleston2cv6 Charleston

17.500,-
1982
97.000km

Nieuwe lak, een nieuw gegalvaniseerd chassis, de koets is gerestaureerd, hij rijdt prima en… het is nog een Charleston ook! Wat wil je nog meer.  De restauratie is recent maar niet gisteren gedaan, vandaar dat hij een paar kleine gebruikssporen heeft. Maar dat mag de pret niet drukken en zorgt dat je er...

MehariMehari

22.500,-
1979
90.000km

Je haalt een Mehari uit het bos in Twente en verkoopt en restaureert hem vervolgens. Maar het oorspronkelijke, mooi verweerde kunststof hang je voorzichtig weg op zolder. Later koop je een andere Mehari en maakt hem technisch en constructief perfect. Bij het uitzoeken van een passend jurkje denk je aan het fraaie groene...

Renault 4 GTLRenault 4 GTL

8.950,-
1992
155.000km

Een zusterorde bij Tours zou de eerste eigenaar van deze Renault 4 geweest zijn. De kennis kwam tot ons via overlevering, en zelfs zonder bewijs willen wij erin geloven. Maagdelijk wit, ooit hernieuwd stralend gemaakt, in zeer goede staat, zonder wederopstanding, gewoon nog origineel. In 2011 kwam dit witte wondertje via een R4...

2cv4 SPOT2cv4 SPOT

7.950,-
1976
94.000km

Om de verkoopcijfers een beetje op te krikken en de jeugd aan te spreken werd Serge Gevin gevraagd een speciaal model 2cv te ontwerpen. Het werd de 2cv SPOT, in oranje en wit. Er werden er in totaal 1800 gebouwd en dit is een van de weinige overlevenden.  Op basis van een 2cv4...

HYHY

39.500,-
1978
19.000km

Voorjaar ’78 controleert garage Moderne Alexandre, in het 20e arrondisement in Parijs, de vloeistoffen en bandenspanning om deze HY afleverklaar te maken. Hij wordt geleverd aan de heer Bourny, die een paar straten verderop woont, net om de hoek van begraafplaats Père-Lachaise.  De bus wordt actief ingezet en komt in oktober bij de...

2cv 4×4 Sahara2cv 4×4 Sahara

99.500,-
1963
33.000km

We verkopen deze Sahara voor een van onze klanten. Hij kocht hem lang geleden, in ’87. Toen was hij al beige, getuige de foto’s van destijds, en had hij ook al zijn stoere voorbumper. Hij bleef decennia in zijn schuur staan, tot hij hem in 2011 weer op de weg zette. Met een...

2cv AZ2cv AZ

9.950,-
1970
110.000km

Witter dan wit, stralend, als een zwaan. Hoewel de 2cv volgens een journalist het lelijke eendje van Citroën was, waar zij verder louter zwanen ontwierpen, durfde Citroën het in ’70 aan de eend ook in zwanenwit te leveren. Het staat hem goed, zeker met het rode, contrasterende interieur. Het dak uiteraard in de...

2cv 4×4 Sahara2cv 4×4 Sahara

89.500,-
1961
117.000km

Na een periode van ontwikkeling en testen kwam in 1960 de 2cv 4×4 Sahara op de markt. Geboren uit de gedachte dat samenwerking je verder brengt, werden 2 aandrijflijnen ingebouwd die ieder een as aandrijven. Hierdoor ontstond – met een vrij eenvoudige opzet – een vierwielaangedreven 2cv. Met 1 versnellingspook, 1 gaspedaal en...

2cv AU2cv AU

7.500,-
1952
00.000km

De 2cv met zijn eenvoudige carrosserie op een inventief verend chassis vroeg erom; een bestel-uitvoering. Met een oog op de HY-bus werd met hetzelfde geribbelde plaat en wielkasten die ook de tank en het reservewiel bevatten, een eenvoudig doosje achterop een normale eend gezet. De AU – de utilitaire eend – was geboren....

2cv42cv4

11.500,-
1971
89.000km

Op het dashboardplankje vonden we een Autokostenagenda van Shell, met daarin leuke informatie over een stukje van de historie van dit eendje. In mei ’87 werd hij gekocht met 69.000km op de teller. Hij kreeg nieuwe remmen en een flinke onderhoudsbeurt. Er werden wat rondjes in de buurt gereden, maar daarna begonnen grotere...

2cv6 Charleston2cv6 Charleston

21.950,-
1987
39.000km

Deze Charleston heeft door heel Europa gewoond, maar toch niet heel veel kilometers gereden. Hij startte in Heilbronn en verhuisde later naar Beieren. De toenmalige Duitse eigenaar nam hem mee naar de Provence, vermoedelijk naar zijn vakantiehuis. Daar kreeg hij in 2010 nog een onderhoudsbeurt van de lokale garage. De teller stond toen...

2cvGarage Sander Aalderink 2cv 250 1976 Beige Vanneau 16.000km2cvGarage Sander Aalderink 2cv 250 1976 Beige Vanneau 16.000km

22.950,-
1976
16.000km

Op 29 december ’75 zag dit eendje het levenslicht, 7 januari werd hij geleverd en vanaf 17 februari mocht hij de weg op. Deze wegen lagen voornamelijk in de omgeving van Plouha, Bretagne. Hij deed namelijk dienst als “wagentje van alles” van het College d’Enseignement Secondaire Nationalisé Mixte.  De concierge, de heer Guillochet,...

2cvGarage Sander Aalderink Ami 8 Électrique '72 Bleu Grignan 83.000km2cvGarage Sander Aalderink Ami 8 Électrique '72 Bleu Grignan 83.000km

49.500,-
1972
87.000km

Van de 2 cilinder-modellen uit de jaren ’70 was de Ami 8 in de Club-uitvoering de meest luxe. We maakten al eerder de basic 2cv en Dyane elektrisch, nu gingen we voor casual chic. Iets meer auto dan een eend, geweldig geveerd, aparte lijnen, seventies stylish. We kozen een erg goed geconserveerd exemplaar...

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

21.500,-
1986
52.000km

In januari ‘22 vonden we dit eendje op internet, Marc bood hem aan als een bijzonder goed exemplaar met maar 52.000km op de teller. Mijn vrouw en ik stapten in de auto en maakten er een uitje naar Gent van. Marc vertelde trots wat hij allemaal aan de geit (Vlaams voor 2cv) verbeterd...

2cv AZU2cv AZU

12.950,-
1957
84.000km

De eerste eendjes konden al voor van alles ingezet worden, maar in ’51 kwam de AU op de markt. Een bedrijfswagentje op basis van de eend, met 250kg laadvermogen en een vierkant huisje achterop waar je flink wat in kwijt kon. Het werd dan ook een groot verkoopsucces. De 9pk van de AU...

2cv6 Dolly2cv6 Dolly

16.950,-
1987
80.000km

Citroën-dealer Grobe uit Dormagen leverde op 18 oktober ’87 deze Dolly af aan een dame uit dezelfde gemeente, vlakbij Düsseldorf, aan de Rijn. Mevrouw zocht overdekt vervoer, iets luxer dan de fiets die ze tot dan voor haarzelf en haar baby gebruikte. Een 2cv paste perfect in het plaatje. Het vrolijke kleurenschema van...

Ami 6 BerlineAmi 6 Berline

17.500,-
1962
53.000km

In het voorjaar van ‘61 introduceerde Citroën een nieuw model tussen de populaire 2cv en DS, de Ami 6. Met de groeiende economie en emancipatie, richtte Citroën zich steeds meer op vrouwelijk klanten. De Ami 6 werd onder de aandacht gebracht als vriend van de Franse dames, met een specifieke “Pour Vous Madame”-campagne....

Load More

Einde van het aanbod

Nog niet uitgekeken?

Eenden en andere klassieke Citroëns, daar draait het om bij ons in de 2CVgarage. Maar we zijn niet helemaal eenkennig, ook elders is schoonheid en plezier te vinden.

 

Fraaie modellen met een ander merk op de grille, leuke automobiele projecten voor de hobbyist, iets modernere Citroëns, onderdelen die we in een partij gekocht hebben of die ons magazijn uitpuilen , coole brommers, fraaie meubels, modelautootjes, hoepelrokken of design-klompen. 

 

Gewoon alles wat we leuk vinden of leuk gevonden hebben en nu een nieuwe baas zoekt! Kortom: Voitures, etc.