• Alles
  • 2cv
  • Dyane
  • Fourgonette
  • Ami
  • Mehari
  • Elektrisch
  • Electric
  • HY
  • Anders
  • Other
2cv6 Club2cv6 Club

9.250,-
1986
201.000km

Garage van Oord uit Maarssen leverde dit eendje in ‘86. Hij werd dagelijks gebruikt, maar stond wel altijd binnen. In ’91 stond de teller al op ruim 70.000km. Toen hij 10 jaar oud was, in ’96, werd hij overgedaan aan de zoon des huizes. Kort daarna ging het klokje voor het eerst rond,…

2cv AZU2cv AZU

12.950,-
1957
84.000km

De eerste eendjes konden al voor van alles ingezet worden, maar in ’51 kwam de AU op de markt. Een bedrijfswagentje op basis van de eend, met 250kg laadvermogen en een vierkant huisje achterop waar je flink wat in kwijt kon. Het werd dan ook een groot verkoopsucces. De 9pk van de AU…

2cv6 Dolly2cv6 Dolly

18.500,-
1987
80.000km

Citroën-dealer Grobe uit Dormagen leverde op 18 oktober ’87 deze Dolly af aan een dame uit dezelfde gemeente, vlakbij Düsseldorf, aan de Rijn. Mevrouw zocht overdekt vervoer, iets luxer dan de fiets die ze tot dan voor haarzelf en haar baby gebruikte. Een 2cv paste perfect in het plaatje. Het vrolijke kleurenschema van…

2cv 4×4 Sahara2cv 4×4 Sahara

59.500,-
1962
53.000km

Met twee kleine motoren kom je beter de berg op dan met één. Samen hebben ze 850cc en ongeveer 25pk, waarmee ze 755kg in beweging zetten. Erg licht voor een terreinwagen. Garage Dubugnon uit Martigny zag er wel wat in en zette een tweedehands exemplaar in als servicewagen. In de Zwitserse Alpen maakte…

2cv6 Club2cv6 Club

9.950,-
1986
84.000km

Rouge Vallelunga, volgens mij de meest voorkomende kleur op de eend. In ieder geval op de moderne. Van modeljaar ’83 tot het eind van de productie in ’90 geleverd en blijkbaar bij velen populair, hoewel er ook niet-mainstreamers zijn die het verfoeien, vermoedelijk omdat ze het maar mainstream vinden. Wij vinden het perfect…

2cv A2cv A

5.950,-
1954
59.000km

Ik zag een paar puntlassen en wist dat ik de auto ging kopen. Best raar, maar soms zie je een bepaald detail aan een auto waarvan je gelijk al een goed gevoel krijgt, in dit geval over de originaliteit. Dit eendje van 70 jaar oud lag weliswaar helemaal in onderdelen in een garage,…

AK 350AK 350

3.950,-
1970
86.000km

Medio ’70 werd deze AK 350 in Gris Rosé in de Vaucluse geleverd, het geschilderde kenteken getuigt er nog van. Op de voorruit is ook nog terug te vinden dat in ’89 nog belasting betaald is, vermoedelijk is hij daarna in een schuur verdwenen. Verder begrepen we van Citroën dat hij op 17…

AK 350AK 350

4.250,-
1967
96.000km

Midden ’67 werd deze AK 350 in Bleu Nevé in Parijs geleverd, het geschilderde kenteken getuigt er nog van. Op de voorruit is ook nog terug te vinden dat in ’87 en ’88 nog belasting betaald werd in Paris, maar in ’89 departement Nièvre, iets zuidelijker gelegen. Verder begrepen we van Citroën dat…

HYHY

9.950,-
1964
98.000km

André Pezet, agriculteur van beroep, kocht deze HY nieuw in ’64. Hij gebruikte hem vermoedelijk op zijn boerenbedrijf in Savenès bij Toulouse. Tot wanneer hij precies gebruikt is weten we niet. Op het kenteken staat vermeld dat hij in 2016 van eigenaar verwisselde en naar de Ardêche verhuisde, daar werd hij door een…

2cv AZ2cv AZ

12.950,-
1960
86.000km

Zo vind je er geen, zo heb je er drie in je garage staan. Originele Nederlands geleverde ribbelkapjes, heb ik het dan over. Dit keer een erg leuk geel exemplaar – Jaune Panama – in fijn doorleefde conditie. Met een prima origineel chassis, een in- en exterieur met levenservaring en netjes onderhouden techniek.…

2cv AZ2cv AZ

15.000,-
1970
68.000km

Begin 1970 klonk een pauze-muziekje, we waren in afwachting van de 2cv4 en 2cv6. Ook bij Cees van der Maat in de showroom in Zwaag zal het geklonken hebben. Dus werd op de valreep door een stel uit Hoorn nog een 2cv AZ met 18pk besteld. Ze gebruikten hem toch alleen maar voor…

Mehari 2+2Mehari 2+2

17.500,-
1977
91.000km

In ’68 werd de Mehari geïntroduceerd, een kunststof autootje op basis van het onderstel van de eend, of eigenlijk de Dyane. Ze deelden in den beginne ook die naam, Citroën Dyane Mehari. Het onderstel werd er iets voor ingekort, er werd een stalen buizenframe op geschroefd, waar ABS plaatwerkdelen op vastgemaakt werden met…

Dyane 6Dyane 6

9.950,-
1982
141.000km

Overwegingen van een aanstaande ex-eigenaar; Deze blauwe dame hoort hier niet te staan…. Nee, ze hoort te rijden! Dat is ook de reden dat deze fraaie Dyane wordt aangeboden. De huidige berijder, met flink wat Citroën-liefde en historie, maakt er niet genoeg meters mee en doet haar dus tekort. Tijd om een nieuw…

2cv6 Club2cv6 Club

11.950,-
1990
65.000km

Wij recyclen ook. Auto’s komen regelmatig bij ons terug, waarna we weer een nieuwe eigenaar zoeken. Elke eigenaar voegt weer iets aan de eend toe, persoonlijke aanpassingen of verhalen. Deze witte eend hebben we in 2002 in Duitsland gevonden, met slechts 28.000km op de teller. Hij werd door een stel gekocht die er…

DyaneDyane

9.000,-
1970
106.000km

Stel je voor dat je nu een dagelijkse auto, laten we zeggen een Citroën C3 uit 2013, in de schuur zou zetten. Voor later. Grote kans dat weinig mensen je begrijpen. Toch werd dat decennia geleden heel vaak gedaan. Zoals met deze Dyane. In ’81 had hij al twee eigenaren in Terneuzen gehad,…

Traction Avant 15/6Traction Avant 15/6

47.500,-
1949
110.000km

Een origineel Nederlands geleverde Traction Avant, dat kom je niet heel veel tegen. En dan ook nog een 6-cilinder. Helemaal gerestaureerd? Nee, alleen technisch gereviseerd en 20 jaar geleden eens herspoten. Hij heeft zelfs het originele interieur nog! En de historie is geheel beschreven. Volgens het RDW-bestand staan er nog 61 15/6-en op…

2cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Blanc Meije 39.000km 19852cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Blanc Meije 39.000km 1985

19.750,-
1985
39.000km

In 2009 verkochten we deze eend al eens. Toen had hij 23.000km gereden. Hij heeft twee eigenaren gehad, die beide op hun manier goed voor de auto zorgden. De eerste eigenares kocht het geitje (Vlaams voor 2cv) bij dealer Vingerhoets in Antwerpen. Ze gebruikte de auto voornamelijk lokaal, waardoor de kilometers niet hard…

2cv AZ2cv AZ

17.500,-
1959
46.000km

In België geproduceerde eendjes hebben altijd onze speciale aandacht. Zeker als ze dan ook nog een origineel Nederlands kenteken (ONK) hebben. De modellen uit de fabriek in Vorst hebben leuke specifieke details, bijvoorbeeld in de verlichting. Je vindt er veel over in het boek Filles de Forest en op de gelijknamige website. Deze…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

12.950,-
1986
147.000km

In de Alpen, ten zuidoosten van Grenoble, vlakbij les Deux Alpes, vind je een berg genaamd La Meije. Ook wel “vinger van God” genoemd. Zal de vinger naar de hemel of naar elders wijzen?  Het helderwit, Blanc Meije, van deze eend zal refereren aan de met maagdelijke sneeuw besneeuwde bergtoppen. Met de eend…

Ami 6 BerlineAmi 6 Berline

17.500,-
1962
53.000km

In het voorjaar van ‘61 introduceerde Citroën een nieuw model tussen de populaire 2cv en DS, de Ami 6. Met de groeiende economie en emancipatie, richtte Citroën zich steeds meer op vrouwelijk klanten. De Ami 6 werd onder de aandacht gebracht als vriend van de Franse dames, met een specifieke “Pour Vous Madame”-campagne.…

HY Pickup BanquettesHY Pickup Banquettes

19.950,-
1967
123.000km

De HY was bij Citroën te bestellen in een aantal verschillende vormen. De gesloten bus, die vervolgens door diverse carrossiers verlengd, verhoogd of anderszins verbouwd kon worden.  De chassis-cabine als basis voor nog vrijere expressie. En de pickup, die ook vaak verlengd of overkapt werd. Dit is er een met de standaardlengte en zonder…

HY BoullierHY Boullier

8.950,-
1965
77.000km

De firma Boullier uit Laval bouwde deze HY paardenwagen in ‘65. Citroën leverde de chassis-cabine, een basis waar veel carrosseriebouwer hun kunsten op loslieten. Zo bouwden Theault en Heuliez ook vee- en paardenwagens in diverse vormen. Dit model was bedoeld voor wat kleinere paarden, de lengte en hoogte zijn erop gericht. Twee paarden…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

17.500,-
1990
12.000km

Het fabrieksfiliaal Champs de Mars in Parijs regelde auto’s voor buitenlandse klanten en andere speciale leveringen. Zo ook dit eendje, een 2cv6 Spécial in Blanc Meije, met luxer Club-interieur. Op 11 oktober 1990 werd hij geregistreerd, een paar maanden na het einde van de productie in Portugal. Zijn afleverbeurt werd bij Champs de…

2cvGarage Sander Aalderink Mehari 4x4 Jaune Atacama '80 94.000km2cvGarage Sander Aalderink Mehari 4x4 Jaune Atacama '80 94.000km

39.500,-
1980
94.000km

Van de 1213 exemplaren die gebouwd zijn, is dit No. 3. Hij kwam in Parijs op de weg, waar hij ingezet werd voor de persintroductie. Hierna werd hij door Citroën ter beschikking gesteld aan Artsen zonder Grenzen, voor een documentaire over hun werk in Afrika. De oudste Mehari 4×4 op de weg. Citroën…

2cvE ‘88 Vert Embrun2cvE ‘88 Vert Embrun

52.500,-
1988
75.000km

Onze 2CVE’s bouwen we op ons EV-chassis. Een gegalvaniseerd frame, met daarin de accu’s. Hierdoor heeft hij een mooi laag zwaartepunt, het extra gewicht drukt hem iets meer in de veren en zorgt voor meer comfort. De elektrische motor heeft voldoende vermogen en toerenbereik om je – zonder te schakelen – soepel en…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

27.750,-
1990
2.500km

Een geluk bij een ongeluk? Het leven van deze 2cv heeft heel lang op pauze gestaan. Op 26 april ’90 kwam hij ter wereld, op 30 mei stond hij in Brussel bij de Belgische importeur en op 24 augustus vond hij een eigenaar in Mechelen. Een tijdje daarna ging het mis. De geit,…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

21.000,-
1990
23.000km

Rond 2000 struikelde een Nederlandse liefhebber over een advertentie in La Vie de l’ Auto, waarin iemand een nieuwe 2cv te koop aanbood. Het bleek er niet één te zijn, maar meer dan tien. Naar de reden van het wegzetten van zoveel nieuwe auto’s moeten we de vinder nog eens vragen; waren ze…

Ami 8 BreakAmi 8 Break

9.950,-
1976
91.000km

Na Franco’s dood in ’75 ontspande Spanje aanzienlijk en was er blijkbaar ook wat ruimte voor vroljjkheid, getuige het vergeet-me-nietjes blauw op deze Citroën 8? “Sorry, het is toch een Ami 8?” Ja, voor ons wel, maar in Spanje deden ze het allemaal net even anders.  Verschillende details van de eerdere Franse modellen…

2cv AZ2cv AZ

3.500,-
1963
163.000km

Een eenvoudig eendje uit een eenvoudige streek. In de Morvan werden eendjes, niet uit luxe, vaak tot de laatste draad opgereden. Dit eendje ook. Hij werd in ’93 voor het laatst op de weg gebruikt, daarna alleen nog in het bos, om brandhout te halen. De gedeukte kofferbak en missende achterbank getuigen er…

2cv A2cv A

9.950,-
1951
70.000km

Stel je zoekt een eend van je geboortejaar en dat is 1951, dan heb je waarschijnlijk flink moeten zoeken. Er zijn er in dat jaar maar 14749 gemaakt en daar zijn er maar enkele van over. Dit is er een van, je hebt hem gevonden! ’51 is het derde jaar van productie. In…

Ami 6 BreakAmi 6 Break

6.500,-
1966
72.000km

De barokke lijn van de Ami 6 kon in de jaren ’60 niet iedereen bekoren, maar door zijn eigenwijze achterruit (Berline) en zijn ruimte (Break) was het toch een verkoopsucces. Met de eenvoud van de eend en de luxe van de DS was de Ami een mooi kruising.  Deze Break zag in ’66…

2cv A2cv A

9.950,-
1952
46.000km

No. 34556, de productie begon al wat sneller te lopen. In ’49 waren het er maar een paar honderd, in ’50 en ’51 een paar duizend, nu rolden er tienduizenden de fabriek in Levallois uit. Ook werd de 2cvA, met 375cc en 9pk steeds verder ontwikkeld. Deze eend is er nog een van…

2cv6 Dolly 89km2cv6 Dolly 89km

69.500,-
1989
89km

We hebben al heel wat unieke eenden door onze handen gehad. Met mooie verhalen, van een speciaal model of uit een ver land. Met bijna geen kilometers erop, van de laatste dag van de Franse of Portugese productie, of juist uit het allereerste bouwjaar. Deze eend brengt 3 unieke eigenschappen bij elkaar.  Hij…

Ami 6 BreakAmi 6 Break

9.500,-
1967
96.000km

Vanaf ’64 was de Ami 6 ook in een Break-versie te bestellen. Het werd een succes, want mensen gingen, naast hun familie en zichzelf, steeds meer spullen vervoeren. Voor het picknick-tripje in het weekend, de vakantie naar het zuiden of gewoon op een doordeweekse dag naar het werk. De achterklep was groot, de…

Ami 8 BerlineAmi 8 Berline

8.950,-
1974
81.000km

Vanaf 6 juni ’74 reed Madeleine trots rond in haar Beige Vanneau Ami 8 Berline. Ze kocht hem nieuw en liet hem pas in 2007 weer gaan. Wie heeft er tegenwoordig nog 33 jaar een auto in bezit! Voor onderhoud reed ze van de ene datum naar de andere: ze woonde aan rue…

AcadianeAcadiane

13.500,-
1980
56.000km

Ooit heette hij in Spanje Dyane 400, maar hier in Nederland vindt hij het ook prima als je hem Acadiane noemt. Sinds een tijdje is hij hier prima ingeburgerd en klaar voor vertier. Hij begon zijn leven in de buurt van Tarragona waar hij twee eigenaren kende. Hier in Nederland kende hij er…

Load More

Einde van het aanbod

Nog niet uitgekeken?

Eenden en andere klassieke Citroëns, daar draait het om bij ons in de 2CVgarage. Maar we zijn niet helemaal eenkennig, ook elders is schoonheid en plezier te vinden.

 

Fraaie modellen met een ander merk op de grille, leuke automobiele projecten voor de hobbyist, iets modernere Citroëns, onderdelen die we in een partij gekocht hebben of die ons magazijn uitpuilen , coole brommers, fraaie meubels, modelautootjes, hoepelrokken of design-klompen. 

 

Gewoon alles wat we leuk vinden of leuk gevonden hebben en nu een nieuwe baas zoekt! Kortom: Voitures, etc.