2cv A
No. 34556, de productie begon al wat sneller te lopen. In ’49 waren het er maar een paar honderd, in ’50 en ’51 een paar duizend, nu rolden er tienduizenden de fabriek in Levallois uit. Ook werd de 2cvA, met 375cc en 9pk steeds verder ontwikkeld. Deze eend is er nog een van het gewilde eerste deel van de productie.
![2cv A (1952) Te koop - kenteken achterzijde](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-9.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - voorzijde](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-13.jpg)
Deze eendjes hadden bijvoorbeeld plaatwerkdelen die min of meer handmatig in elkaar gezet werden, uit eenvoudig gevouwen delen. De binnenkant van de voorschermen en de deurtjes bestonden uit gezette en gelaste profielen, later werden deze als geheel geperst.
![2cv A (1952) Te koop - spatbord achterzijde links](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-15.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - linkerzijde](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-16.jpg)
Uiteraard hebben ze hangmat-stoeltjes en een lang doorlopend dak met een klein ruitje. De enkele koplamp zat alleen op een prototype, de seriemodellen hebben er altijd twee. Richting aanwijzen deed je nog wel met de hand en er was wel maar één achterlicht en een reflector.
![2cv A (1952) Te koop - spatbord achterzijde rechts](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-17.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - detail motorruimte](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-39.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - detail motorruimte](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-40.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - detail motorruimte](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-41.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - motor voorkant](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-42.jpg)
In ’53 werden richtingaanwijzers verplicht en vonden mensen wat extra verlichting geen overbodige luxe, er kwam een levendige handel in accessoires op gang. Deze 2cv A is ook van een setje knipperlichten en een bedieningspaneel voorzien. Elke eend uit die tijd had weer een ander systeem dat telkens op een andere wijze gemonteerd werd.
Over zijn historie weten we helaas niet zoveel. Het geschilderde kentekennummer verteld dat hij in ’55 in departement 26 is geregistreerd. Het papieren kenteken is er niet bij, maar wel een geboorteakte van Citroën, waarmee een kenteken te krijgen is.
![2cv A (1952) Te koop - motorruimte](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-43.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - knipperlicht rechts](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-44.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - detail spatbord rechts achter](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-45.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - detail voorruit](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-46.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - detail motorruimte](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-47.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - detail koplamp links](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-48.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - interieur voetruimte](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-50.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - interieur detail stoel bevestiging](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-52.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - open achterdeur links](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-53.jpg)
De eend is ooit al eens uit elkaar gehaald om gerestaureerd te gaan worden en nu weer provisorisch in elkaar gezet. Het is een mooie en redelijk complete basis voor restauratie. Er is erg veel over de details te vertellen en dat doen we graag, maar dat is veel leuker bij de auto. Ja, er missen ook een paar specifieke delen. Een paar daarvan hebben we in ons magazijn liggen, andere weten we vast te vinden.
![2cv A (1952) Te koop - interieur voordeur links](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-29.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - interieur detail dashboard](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-30.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - interieur detail teller](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-31.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-32.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-33.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - open achterklep reservewiel](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-35.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - motorruimte linkerzijde](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-38.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - detail koplamp links](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-49.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-54.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - voorruit ruitenwissers](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-55.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - voorruit ruitenwissers](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-56.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - detail deurstijl links](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-57.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - detail deurstijl rechts](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-58.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - detail motorkap rechts](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-59.jpg)
![2cv A (1952) Te koop - detail motorkap rechts](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-60.jpg)
Misschien wacht je al jaren op deze kans, heb je je eigen plan gelijk klaarliggen en wil je de tweede laklaag er voorzichtig afpellen om de eerste laag zichtbaar te maken (zoals een vriend van ons met monnikengeduld eens deed). Of je hoort graag hoe wij het aan zouden pakken. Kom er eens een kop koffie bij drinken, of een glas champagne als je droom nu echt uitkomt!
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-1.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-2.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-3.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-4.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-5.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-14.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-18.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-20.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-22.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-23.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-26.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/11/2cv-A-52-164BM26-27.jpg)
![](https://2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2023/12/2cv-A-52-164BM26-8.jpg)