• Alles
  • 2cv
  • Dyane
  • Fourgonette
  • Ami
  • Mehari
  • Elektrisch
  • Electric
  • HY
  • Anders
  • Other
Ami 6 BerlineAmi 6 Berline

17.500,-
1962
53.000km

Erg origineel, ook het interieur, binnenkort meer info.

2cv62cv6

9.500,-
1982
40.000km

Net binnen, meer info volgt.

AK 400AK 400

9.950,-
1974
134.000kmkm

Binnenkort meer info.

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

17.500,-
1990
12.000km

Net binnen, binnenkort meer info. 12.000km origineel.

2CV AZU2CV AZU

15.000,-
1969
101.000km

Deze besteleend startte zijn leven in het geel, AC 311 Jaune PTT om precies te zijn. Jaren bezorgde hij de post in Frankrijk, met het blauwe logo van La Poste op zijn zijkant. Vaak kregen deze eendjes een tweede leven, voor een ander bedrijf, op de boerderij of elders. Deze AZU kreeg zelfs…

HY Sapeurs PompiersHY Sapeurs Pompiers

21.500,-
1967
95.000km

In departement Tarn et Garonne, net onder Cahors en iets noordelijker dan Toulouse, begon deze HY zijn carrière. Bij de Sapeurs Pompiers werd hij ingezet, vaak waren de voertuigen multifunctioneel. De opstapjes aan de zijkanten vertellen dat er wel eens iets van het dak(rek) gehaald moest worden. De schuifruiten aan de zijkanten zaten…

2cvGarage Sander Aalderink Mehari 4x4 Jaune Atacama '80 94.000km2cvGarage Sander Aalderink Mehari 4x4 Jaune Atacama '80 94.000km

39.500,-
1980
94.000km

Van de 1213 exemplaren die gebouwd zijn, is dit No. 3. Hij kwam in Parijs op de weg, waar hij ingezet werd voor de persintroductie. Hierna werd hij door Citroën ter beschikking gesteld aan Artsen zonder Grenzen, voor een documentaire over hun werk in Afrika. De oudste Mehari 4×4 op de weg. Citroën…

2cv AZUL2cv AZUL

47.500,-
1962
106.000km

In ’55 introduceerde de Belgische Citroën-fabriek een nieuw model besteleend, de AZUL. Een Luxe AZU, nu ook geschikt om passagiers achterin mee te nemen. Daartoe was een uitneembaar bankje geplaatst en een uitsparing in de laadvloer, voor voetenruimte. Om de passagiers meer zicht en licht te geven, werd een grote zijruit geplaatst. Om…

2cvE ‘88 Vert Embrun2cvE ‘88 Vert Embrun

52.500,-
1988
75.000km

Onze 2CVE’s bouwen we op ons EV-chassis. Een gegalvaniseerd frame, met daarin de accu’s. Hierdoor heeft hij een mooi laag zwaartepunt, het extra gewicht drukt hem iets meer in de veren en zorgt voor meer comfort. De elektrische motor heeft voldoende vermogen en toerenbereik om je – zonder te schakelen – soepel en…

2cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Jaune Mimosa ‘90 80.000km 19862cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Jaune Mimosa ‘90 80.000km 1986

27.750,-
1986
80.000km

Als je je leven in bescheiden wit begonnen bent en een nieuwe start maakt, dan mogen de bloemetjes wel wat meer buitengezet worden. Dus kozen we bij deze eend voor de seventies kleur Jaune Mimosa met bijpassend dak en een oranje stoffen interieur. De vrolijkheid straalt ervan af, bij dit weer geheel nieuwe…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

27.750,-
1990
2.500km

Een geluk bij een ongeluk? Het leven van deze 2cv heeft heel lang op pauze gestaan. Op 26 april ’90 kwam hij ter wereld, op 30 mei stond hij in Brussel bij de Belgische importeur en op 24 augustus vond hij een eigenaar in Mechelen. Een tijdje daarna ging het mis. De geit,…

MehariMehari

16.750,-
1986
70.000km

In de laatste modeljaren werden niet zoveel Mehari’s meer geleverd, in de laatste 2 jaar nog maar ruim 1000, van de 144.000 exemplaren die ooit van de band rolden. Deze Mehari werd op 16 december ’85 van zijn ORGA-nummer voorzien, de vastlegging van zijn geboorte. Op 4 maart ’86 kwam hij op kenteken…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

21.000,-
1990
23.000km

Rond 2000 struikelde een Nederlandse liefhebber over een advertentie in La Vie de l’ Auto, waarin iemand een nieuwe 2cv te koop aanbood. Het bleek er niet één te zijn, maar meer dan tien. Naar de reden van het wegzetten van zoveel nieuwe auto’s moeten we de vinder nog eens vragen; waren ze…

Ami 8 BreakAmi 8 Break

10.500,-
1971
86.000km

Op de goudkust vind je mooie dingen. Dat is hier dan departement Côte d’Or en een Ami 8 uit ’71, in een beige tint met diepte. Logisch, als de kleur – vertaald – Essen Beige is. Een intrigerende houtsoort met mooie vlamtekening. Deze tekening, een mooi contrast, komt ook terug in de bekleding.…

Ami 8 BreakAmi 8 Break

11.500,-
1976
91.000km

Na Franco’s dood in ’75 ontspande Spanje aanzienlijk en was er blijkbaar ook wat ruimte voor vroljjkheid, getuige het vergeet-me-nietjes blauw op deze Citroën 8? “Sorry, het is toch een Ami 8?” Ja, voor ons wel, maar in Spanje deden ze het allemaal net even anders.  Verschillende details van de eerdere Franse modellen…

2cv6 Dolly2cv6 Dolly

6.250,-
1987
151.000km

Serge Gevin werd door Citroën ingehuurd om eendjes op te vrolijken. Soms mochten de verkoopcijfers wat opgepept worden en actiemodellen deden hierbij wonderen. Het begon ’76 met de SPOT, in oranje en wit. Daarna werd een donkerblauwe Dyane, met witte lijnen beplakt en Caban genoemd. In ’85 volgde, na flink wat studies, de…

2cv AZ2cv AZ

3.500,-
1963
163.000km

Een eenvoudig eendje uit een eenvoudige streek. In de Morvan werden eendjes, niet uit luxe, vaak tot de laatste draad opgereden. Dit eendje ook. Hij werd in ’93 voor het laatst op de weg gebruikt, daarna alleen nog in het bos, om brandhout te halen. De gedeukte kofferbak en missende achterbank getuigen er…

M35 No.3M35 No.3

39.500,-
1969
00.000km

Het is de nazomer van 1969 en de voltallige Europese autopers is opgetrommeld om in Parijs te komen rijden met de Citroën M35. Een exclusief prototype met Wankelmotor, de motor-techniek die een grote toekomst lijkt te hebben. Voor de test zijn er, in een voor-serie en dus met de hand, 6 M35’s gebouwd.…

2cv A2cv A

12.500,-
1951
70.000km

Stel je zoekt een eend van je geboortejaar en dat is 1951, dan heb je waarschijnlijk flink moeten zoeken. Er zijn er in dat jaar maar 14749 gemaakt en daar zijn er maar enkele van over. Dit is er een van, je hebt hem gevonden! ’51 is het derde jaar van productie. In…

Ami 6 BreakAmi 6 Break

4.500,-
1966
72.000km

De barokke lijn van de Ami 6 kon in de jaren ’60 niet iedereen bekoren, maar door zijn eigenwijze achterruit (Berline) en zijn ruimte (Break) was het toch een verkoopsucces. Met de eenvoud van de eend en de luxe van de DS was de Ami een mooi kruising.  Deze Break zag in ’66…

AZUAZU

4.950,-
1966
112.000km

Besteleendjes werden door heel Europa gebruikt en ook in diverse fabrieken gebouwd. Daarbij werd vaak op de lokale behoeften ingespeeld; een stukje hoger, langer, of juist geschikt voor passagiers, met grotere ruiten. Zoals deze AZU die in ’66 in de Spaanse fabriek in Vigo gebouwd werd. Er werden deels lokale onderdelen gebruik, zoals…

2cv A2cv A

11.950,-
1952
46.000km

No. 34556, de productie begon al wat sneller te lopen. In ’49 waren het er maar een paar honderd, in ’50 en ’51 een paar duizend, nu rolden er tienduizenden de fabriek in Levallois uit. Ook werd de 2cvA, met 375cc en 9pk steeds verder ontwikkeld. Deze eend is er nog een van…

2cv6 Dolly 89km2cv6 Dolly 89km

69.500,-
1989
89km

We hebben al heel wat unieke eenden door onze handen gehad. Met mooie verhalen, van een speciaal model of uit een ver land. Met bijna geen kilometers erop, van de laatste dag van de Franse of Portugese productie, of juist uit het allereerste bouwjaar. Deze eend brengt 3 unieke eigenschappen bij elkaar.  Hij…

AK 350 2x projectAK 350 2x project

vanaf 4.500,-
1967-1970
00.000km

In het rek hebben we op dit moment 2 stuks AK 350 staan, allemaal goede uitgangspunten voor een (deel)restauratie. De bouwjaren variëren van ’67 tot ’70, de motoren van 25 to 33pk, de condities en daarmee de prijzen verschillen ook. Kom kijken of er wat voor jouw ideeën, droom of project tussenzit. Hieronder…

Ami 6 BreakAmi 6 Break

9.900,-
1967
96.000km

Vanaf ’64 was de Ami 6 ook in een Break-versie te bestellen. Het werd een succes, want mensen gingen, naast hun familie en zichzelf, steeds meer spullen vervoeren. Voor het picknick-tripje in het weekend, de vakantie naar het zuiden of gewoon op een doordeweekse dag naar het werk. De achterklep was groot, de…

2cv AZ2cv AZ

vanaf 7.500,-
1959
59.000km

Dit eendje is nog behoorlijk origineel. In zijn lak, details, het eerste, geschilderde kenteken. Maar ook in zijn deukjes, en geheel authentieke corrosie. Gelukkig heeft het roestduiveltje selectief toegeslagen, waardoor zijn fraaie gepatineerde uiterlijk onveranderd zou verdienen te blijven. Begin ’59 werd hij rondgestuurd in de buurt van Versailles, in het toenmalige departement…

Ami 8 BerlineAmi 8 Berline

9.700,-
1974
81.000km

Vanaf 6 juni ’74 reed Madeleine trots rond in haar Beige Vanneau Ami 8 Berline. Ze kocht hem nieuw en liet hem pas in 2007 weer gaan. Wie heeft er tegenwoordig nog 33 jaar een auto in bezit! Voor onderhoud reed ze van de ene datum naar de andere: ze woonde aan rue…

R4 TLR4 TL

8.750,-
1980
25.000km

Met 8 miljoen exemplaren heeft de R4 de 2cv verslagen in productieaantallen. Op andere vlakken hebben ze elkaar vanaf ’61 ook beconcurreerd, waar de prijzen over beide kampen verdeeld zijn. Hoe dan ook, wij vinden de R4 ook leuk! In Nederland stopte de levering al in ’86. In diverse andere Europese landen liep…

2CV AZ2CV AZ

6.800,-
1958
46.000km

Naar (bijna) nieuw restaureren is ook fraai, zeker als de onderhavige auto er echt aan toe is. Maar als je de keuze hebt een auto gewoon te laten zoals hij al decennia rondreed, dan heeft dat onze voorkeur. Deze eend is er een voorbeeld van. Hij kwam in 1958 ter wereld en reed…

2cv6 Charleston2cv6 Charleston

7.950,-
1982
128.000 km

Een Charleston, de chique eend, glanzend in Rouge Delage et Noir, met chromen koplampen en de nodige sierlijsterij. Hij sprak een heel ander publiek aan dan voorheen en kreeg een eigen fanbase. Maar ja, alles van waarde en schoonheid is weerloos, ook tegen corrossie.  Dit exemplaar startte in ’82 haar carrière en kreeg…

2cvGarage Sander Aalderink Mehari '84 Rouge 107.000km2cvGarage Sander Aalderink Mehari '84 Rouge 107.000km

16.750,-
1984
107.000km

In ’19 vertelden we al eens het verhaal van deze Mehari; In ’90 werd hij in de buurt van Rotterdam tweedehands. Ooit begonnen in geel, maar in de jaren ‘80 rood gespoten. In zijn Nederlandse bestaan heeft hij 85.000km gereden. Een twee-zitter op grijs kenteken, dat hij nog steeds heeft. Hij werd aangeschaft…

AcadianeAcadiane

13.500,-
1980
56.000km

Ooit heette hij in Spanje Dyane 400, maar hier in Nederland vindt hij het ook prima als je hem Acadiane noemt. Sinds een tijdje is hij hier prima ingeburgerd en klaar voor vertier. Hij begon zijn leven in de buurt van Tarragona waar hij twee eigenaren kende. Hier in Nederland kende hij er…

2cv6 Club2cv6 Club

17.750,-
1987
32.000km

De heer Lomans bestelde deze witte eend in het luxe Club model en kreeg hem op 2 juni 1987 geleverd. Wellicht wist hij al dat de productie in Frankrijk en daarmee de import in Nederland zou gaan stoppen. In het najaar leverde de importeur aan het Stadionplein de laatste exemplaren, waarna sommige liefhebbers…

2cv AZAM Export2cv AZAM Export

vanaf 15.000,-
1967
59.000km

Soms kom je ze nog tegen. Onaangeraakt, mooi verscholen in een schuur en daardoor zo fijn origineel gebleven. Niet overgespoten, niet verknoeid, gewoon heerlijk origineel en eerlijk. Zoals deze AZAM Export. De AZAM werd al vanaf ’63 geleverd, een eend met een luxere afwerking. In België zelfs leverbaar met een grotere motor, de…

Load More

Einde van het aanbod

Nog niet uitgekeken?

Eenden en andere klassieke Citroëns, daar draait het om bij ons in de 2CVgarage. Maar we zijn niet helemaal eenkennig, ook elders is schoonheid en plezier te vinden.

 

Fraaie modellen met een ander merk op de grille, leuke automobiele projecten voor de hobbyist, iets modernere Citroëns, onderdelen die we in een partij gekocht hebben of die ons magazijn uitpuilen , coole brommers, fraaie meubels, modelautootjes, hoepelrokken of design-klompen. 

 

Gewoon alles wat we leuk vinden of leuk gevonden hebben en nu een nieuwe baas zoekt! Kortom: Voitures, etc.