Aanbod Verkocht
Verkocht

2cvE

49.500,- 1990 116.000 km

Onze 2CVE's bouwen we op ons EV-chassis. Een gegalvaniseerd frame, met daarin de accu’s. Hierdoor heeft hij een mooi laag zwaartepunt, het extra gewicht drukt hem iets meer in de veren en zorgt voor meer comfort.

Verkocht

2cv6

9.500,- 1982 40.000 km

Net binnen, meer info volgt.

Verkocht

2cv AZU

15.950,- 1958 68.000 km

In ‘51 komt er een besteluitvoering van de eend op de markt, de AU. Het Model A Utilitaire heeft slechts 9pk en kan 250kg dragen. In ’54 wordt het motorvermogen vergroot naar 12pk en heet de besteleend AZU.

Verkocht

2cv AZ

5.500,- 1960 00.000 km

Elke verzameling begint ergens. De mijne -en daarmee uiteindelijk mijn garagebedrijf- begon bij een 2cv6 Spécial Bleu Lagune uit ’82. Ik kocht ‘m in ’92 en heb ‘m nog steeds. Dit eendje werd begin jaren ’70 gekocht door een verzamelaar in de dop, in Nederland. Hij reed ermee, vond het prachtig en werd ernstig Citrofiel. 

Verkocht

Dyane 6

3.750,- 1968 84.000 km

De service van Van Gompel uit Eindhoven was vliegensvlug. In de jaren ’70 begonnen ze als Citroën-specialist. Om vlot uit te kunnen rukken naar hulpbehoevende klanten, hadden ze als eerste servicewagen deze Dyane 6. Hij was voorzien van een 4-cilinder boxer uit de GS en liep daardoor wat vlotter dan de standaard 602cc. 

Verkocht

2cv6 Spécial

3.500,- 1986 115.000 km

Een zwarte eend, een gezochte kleur. De meeste vonden we in België, in Duitsland en Frankrijk zijn we ze eigenlijk nooit tegengekomen. Hier in Nederland zijn ze maar mondjesmaat geleverd, de meeste in ’87. Dit is een vroege, op 17 januari ’86 op naam gezet, maar al op 7 november ’85 gebouwd. 

Verkocht

2cv4

2.950,- 1970 147.000 km

Na twee decennia 375 en 425 cc, kwam in ’70 de 2cv4 op de markt met 435cc. Geen groot verschil in cc’s, en ook maar 3 pk meer, maar het karakter van de motor was wel anders; hij kon meer toeren maken, tot een turbine-achtig huilen aan toe. Ook de kort daarna geïntroduceerde 2cv6 was op meer toeren gericht.

Verkocht

2cv6

11.950,- 1989 76.000 km

Op al die Polaroid-foto’s ziet al dat groen, geel en oranje er toch altijd fantastisch uit. Je zou zo met de tijdmachine terug willen om de straten vol te zien staan met wat wij nu automobiele lekkernijen vinden. Om een deel van dat tijdsbeeld terug te halen, toveren wij soms een jonger eendje om in een exemplaar uit de seventies!

Verkocht

2cv4

3.950,- 1974 118.000 km

Rouge de Rio, klinkt al vrolijk toch! Dat werden wij ook toen we dit eendje vonden, want modellen uit de jaren ’70 zijn ondertussen lastig te vinden. Een ribbelkap vind je bijna nog eerder.

Verkocht

AK 350

12.500,- 1969 68.000 km

Na de AU en AZU was de AK 350 een doorontwikkeling van de besteleend. Op basis van het zwaardere chassis van de Ami 6 en zijn techniek met grotere 602cc-motor, werd een langer model gebouwd, met meer laadvermogen.

Verkocht

2cv6 Charleston

15.950,- 1987 98.000 km

Doe mij maar zo’n luxe eend, in het rood met zwart, dacht iemand in ’87 en kreeg deze Charleston geleverd. Later in zijn leven is deze wens nog een paar uitgesproken, sinds de import in 2006 heeft hij bij ons nog twee eigenaren gehad. 

Verkocht

Dyane 6

9.500,- 1978 82.000 km

Vaak jagen we op nieuw, nieuwer, nieuwst en exceptionele auto’s. Maar even vaak hebben we lol als we weer een lekker aansprekend autootje tegenkomen. Zoals deze Dyane. We kregen hem aangeboden door een aardige man in Spanje, die hem verkocht voor de eerste eigenaren. De Dyane straalde ons al gelijk tegemoet op de foto’s, de deal en het contact liepen soepel, zo hoort het te gaan.