Aanbod Verkocht
Verkocht

2cv6 Spécial

7.500,- 1986 143.000 km

Het eendje was al 24 jaar in bezit bij een klant van ons en was daarvoor van haar oma. Ooit werd hij vertroeteld en stond hij binnen. De laatste jaren was daar geen mogelijkheid meer voor en stond hij een beetje te verpieteren. Soms komen er dingen in je leven voorbij waardoor je niet genoeg aandacht voor je eendje kunt hebben. Dus kregen we de vraag of we hem naar een nieuw fijn leven wilden begeleiden.

Verkocht

2cvE

49.500,- 1990 116.000 km

Onze 2CVE's bouwen we op ons EV-chassis. Een gegalvaniseerd frame, met daarin de accu’s. Hierdoor heeft hij een mooi laag zwaartepunt, het extra gewicht drukt hem iets meer in de veren en zorgt voor meer comfort.

Verkocht

2cv6

9.500,- 1982 40.000 km

Net binnen, meer info volgt.

Verkocht

HY Sapeurs Pompiers

21.500,- 1967 95.000 km

In departement Tarn et Garonne, net onder Cahors en iets noordelijker dan Toulouse, begon deze HY zijn carrière. Bij de Sapeurs Pompiers werd hij ingezet, vaak waren de voertuigen multifunctioneel. De opstapjes aan de zijkanten vertellen dat er wel eens iets van het dak(rek) gehaald moest worden. De schuifruiten aan de zijkanten zaten er vast niet in voor de brandslanghaspels.

Verkocht

2cv AZUL

47.500,- 1962 106.000 km

In ’55 introduceerde de Belgische Citroën-fabriek een nieuw model besteleend, de AZUL. Een Luxe AZU, nu ook geschikt om passagiers achterin mee te nemen. Daartoe was een uitneembaar bankje geplaatst en een uitsparing in de laadvloer, voor voetenruimte.

Verkocht

2cv AZU

15.950,- 1958 68.000 km

In ‘51 komt er een besteluitvoering van de eend op de markt, de AU. Het Model A Utilitaire heeft slechts 9pk en kan 250kg dragen. In ’54 wordt het motorvermogen vergroot naar 12pk en heet de besteleend AZU.

Verkocht

Mehari

16.750,- 1986 70.000 km

In de laatste modeljaren werden niet zoveel Mehari’s meer geleverd, in de laatste 2 jaar nog maar ruim 1000, van de 144.000 exemplaren die ooit van de band rolden. Deze Mehari werd op 16 december ’85 van zijn ORGA-nummer voorzien, de vastlegging van zijn geboorte. Op 4 maart ’86 kwam hij op kenteken nadat concessionair Roton hem in februari al rijklaar gemaakt had. Waarschijnlijk hebben ze voor de levering gewacht op iets mooier weer.

Verkocht

M35 No.3

39.500,- 1969 00.000 km

Het is de nazomer van 1969 en de voltallige Europese autopers is opgetrommeld om in Parijs te komen rijden met de Citroën M35. Een exclusief prototype met Wankelmotor, de motor-techniek die een grote toekomst lijkt te hebben. Voor de test zijn er, in een voor-serie en dus met de hand, 6 M35’s gebouwd. Allemaal in Gris Nacré en zichtbaar genummerd, je zag ze destijds in alle bladen voorbij komen. Zou -buiten het papier- nog iets van deze auto's resteren? Ja! en jij kunt er de eigenaar van worden. Lees hier het verhaal van No.3

Verkocht

2cv AZ

5.500,- 1960 00.000 km

Elke verzameling begint ergens. De mijne -en daarmee uiteindelijk mijn garagebedrijf- begon bij een 2cv6 Spécial Bleu Lagune uit ’82. Ik kocht ‘m in ’92 en heb ‘m nog steeds. Dit eendje werd begin jaren ’70 gekocht door een verzamelaar in de dop, in Nederland. Hij reed ermee, vond het prachtig en werd ernstig Citrofiel. 

Verkocht

Dyane 6

3.750,- 1968 84.000 km

De service van Van Gompel uit Eindhoven was vliegensvlug. In de jaren ’70 begonnen ze als Citroën-specialist. Om vlot uit te kunnen rukken naar hulpbehoevende klanten, hadden ze als eerste servicewagen deze Dyane 6. Hij was voorzien van een 4-cilinder boxer uit de GS en liep daardoor wat vlotter dan de standaard 602cc. 

Verkocht

2cv6 Spécial

3.500,- 1986 115.000 km

Een zwarte eend, een gezochte kleur. De meeste vonden we in België, in Duitsland en Frankrijk zijn we ze eigenlijk nooit tegengekomen. Hier in Nederland zijn ze maar mondjesmaat geleverd, de meeste in ’87. Dit is een vroege, op 17 januari ’86 op naam gezet, maar al op 7 november ’85 gebouwd. 

Verkocht

2cv4

2.950,- 1970 147.000 km

Na twee decennia 375 en 425 cc, kwam in ’70 de 2cv4 op de markt met 435cc. Geen groot verschil in cc’s, en ook maar 3 pk meer, maar het karakter van de motor was wel anders; hij kon meer toeren maken, tot een turbine-achtig huilen aan toe. Ook de kort daarna geïntroduceerde 2cv6 was op meer toeren gericht.