Aanbod Verkocht

2cv6 CT

Meer info volgt.

Verkocht

2cv6 Club

13.500,- 1984 86.000 km

Tot 2013 reed dit eendje rond in de buurt van Angers. Toen ontvoerden we hem wegens goede kleur en kilometerstand.

Verkocht

Dyane D6

9.250,- 1968 71.000 km

In ’67 kwam de Dyane op de markt, als opvolger van de eend. Opvolgen lukte niet echt, dus werd het een mooi bestaan naast elkaar. De Dyane kreeg vaak net even eerder de updates dan de 2cv. 

2cv6 Charleston

18.950,- 1981 46.000 km

De Charleston werd begin ’81 geïntroduceerd. Een sjieke 2-kleurige uitvoering met iets luxere afwerking.

2cv6 Dolly

9.750,- 1982 180.000 km

De Dolly is er in 7 verschillende kleurencombinaties geweest. Sommige in een heel beperkte serie, andere in grotere. Ze werden veel in Frankrijk en Engeland verkocht, in minder grote getale in Duitsland. Maar nooit in Nederland!

Verkocht

Dyane D6

3.950,- 1968 84.000 km

Met de AZAM 6 was de Benelux al verwend geraakt, eindelijk een vlotte eend. In januari ’68 werd op de Salon in Brussel zijn opvolger getoond, de Dyane D6. Een Dyane met de 602cc motor van de Ami 6. 

2cv6 Perrier

10.750,- 1989 120.000 km

In januari ’88 presenteerde Citroën België een actiemodel van de 2PK op de Brusselse Salon. Het was een samenwerking met bronwaterleverancier Perrier. 

Verkocht

2cv6 Charleston

8.250,- 1984 245.000 km

De geel/zwarte Charleston was destijds niet echt een publiekslieveling, er werden er in Nederland dan ook maar 27 van verkocht. Maar de waardering kwam uiteindelijk wel, vrolijke kleuren staan een eend gewoon goed.

2cv6 Dolly

9.150,- 1983 114.000 km

De Dolly is er in 7 verschillende kleurencombinaties geweest. Sommige in een heel beperkte serie, andere in grotere. Ze werden veel in Frankrijk en Engeland verkocht, in minder grote getale in Duitsland. Maar nooit in Nederland!

2cv6 Club

14.500,- 1985 43.000 km

We vonden deze eend in Millau. Hij heeft er zijn hele leven gewoond. In de zomer van ’85 werd hij gebouwd en via de dealer Monju in Millau geleverd. De familie Costes bestelde ‘m in de Club-uitvoering, en dat was niet heel gebruikelijk in Frankrijk. De meeste latere eenden waren de eenvoudiger Spécials, met de Club koos je dus voor “luxe”.

2cv4

19.500,- 1971 25.000 km

Op 18 mei ’71 bestelde mevrouw Maraval haar nieuwe eendje. Ze had op dat moment de keuze uit een 2cv4 en 2cv6, maar koos toch de langzamere 2cv4, wellicht omdat ze al wist dat ze ‘m toch alleen lokaal zou gebruiken. Wellicht heeft de dealer haar wel proberen te overtuigen van het genot van snelheid, iets waar hijzelf niet vreemd mee was. Mevrouw kocht de 2cv namelijk bij Pezous in Albi. De eigenaar, Maurice Emile Pezous, gaf met zijn initialen naam aan diverse sportieve modellen die hij in eigen beheer bouwde. Van een sportieve coupé, tot monoposte racewagens die hij bouwde met standaard techniek uit zijn dealermagazijn.

Verkocht

Mehari

23.000,- 1978 99.000 km

Als Mehari kun je ook in België geboren en getogen zijn. Je groeit daar op, wordt een vent en wordt steeds meer benieuwd naar wat er in de wereld nog meer te beleven is. Als vrijbuiter voel je de aantrekkingskracht van het zuiden. Op reis naar Frankrijk, Spanje en uiteindelijk Ibiza, waar je het best naar je zin hebt.