Aanbod Verkocht

Ami 6 Berline

13.500,- 1964 65.000 km

In de jaren zestig lag het departement Loiret er nog redelijk vredig bij, een mooi landschap om soepel verend doorheen te rijden. In het dorpje Amilly, vlakbij Montargis, woonde de heer Perronnet. Hij besloot in ’64 zichzelf ook een flinke portie comfort te gunnen en kocht een Ami 6. Zou de naam van zijn woonplaats een rol bij de keuze voor dit model gespeeld hebben? Ik denk graag van wel.

2cv6

17.500,- 1974 72.000 km

In 2002 kochten we deze eend in de buurt van Albi, toen had hij een krappe 40.000km gereden. Hij had wel wat gebruikssporen, maar was helemaal origineel en ongerestaureerd. We verkochten ‘m aan een aardige dame, met het vriendelijke verzoek of ze ons alsjeblieft wilde bellen als ze ‘m ooit weer weg deed; eigenlijk wilde ik ‘m namelijk helemaal niet kwijt. Maar met een bedrijf in opbouw kun je je niet veroorloven al het leuks dat door je handen gaat te houden…

AZAM

17.500,- 1963 54.000 km

Na jaren van eenvoud, kwam in ’63 een luxere eend op de markt. Het ging economisch steeds beter in Europa en dat werd zichtbaar door steeds meer modellen auto’s. Na de luxere Ami uit ’61, was dit een logisch tussenmodel. In Frankrijk werd het de AZAM, in België de AZM3 en later de AZAM6 met zijn sterkere motor.

2cv6 Club

37.500,- 1987 635 km

We maakten al vaker mee dat mensen aan het eind van de Franse of Portugese productie gauw nog een eendje bestelden. Sommige werden gebruikt, andere gelijk weggezet, op zolder, in een schuur, in een showroom. Dat geldt ook voor deze eend, in dit geval bij Citroën-dealer Terlouw in Dalem.

2cv6 Club

15.950,- 1985 43.000 km

We vonden deze eend in Millau. Hij heeft er zijn hele leven gewoond. In de zomer van ’85 werd hij gebouwd en via de dealer Monju in Millau geleverd. De familie Costes bestelde ‘m in de Club-uitvoering, en dat was niet heel gebruikelijk in Frankrijk. De meeste latere eenden waren de eenvoudiger Spécials, met de Club koos je dus voor “luxe”.

2cv6 Spécial

18.500,- 1986 48.000 km

Een reiziger, en toch zijn er relatief weinig kilometers onder zijn banden door gerold. We vonden ‘m begin deze eeuw in de Ardêche, met 30.000km op de teller. We verkochten ‘m. Hij bleef eerst in Nederland, mocht toen mee naar een vakantiehuis in Spanje. Slijtage vond voornamelijk plaats door zonneschijn op de lak.

Verkocht

AZM3

3500 1963 69.000km km

In maart ’63 kwam de AZAM op de Franse markt, een luxere eend tussen het basismodel en de Ami in. Uitgevoerd met luxere bekleding en het nodige aan sierwerk aan de buitenkant. Voor de Belgische productie in Vorst betekende het ook een nieuw model, als opvolger van de AZL. Het werd de AZM3, een AZAM maar met derde zijruit; dat kregen de Fransen pas in ’65.

2cv6

8.950,- 1978 156.000 km

Veel mensen hebben een auto waarvan ze dromen, wij ook. Een van onze medewerkers bedacht een paar jaar geleden dat het er maar eens van moest komen. Hij wilde zijn ultieme eend bouwen, geschikt voor nogal divers gebruik, in zijn favoriete kleur en met allerlei details die hij leuk vond. Een droom-eend.

Verkocht

2cv AZ ENAC

Prijs op aanvraag 1966 67.000 km

Garage Simon, Villeneuve sur Lot, valt nog net op het stickertje achter op dit eendje te lezen. M. Simon zal vast de lokale Citroën-dealer zijn geweest. Hij wees de eerste eigenaar vast op de ontegenzeggelijke voordelen van een 2cv, die nog eens vergroot werden met de ENAC-accessoires. 

Verkocht

2cv6 Club

8.500,- 1987 130.000 km

Soms weet je niet veel van een eend, alleen de recente historie. 

AZAM6

Prijs op aanvraag 1967 90.000 km

We komen ze nog regelmatig tegen, mensen die in de jaren zestig en zeventig een AZAM6 hadden. Ze weten altijd nog dat het niet zomaar een eend was, het was zo’n snelle! 

Verkocht

2cv AZAM ENAC

3.500,- 1964 47.000 km

Waar in het moderne leven verandering en ontwikkeling meest de norm is, lijkt het ons verstandig om soms stil te staan. Bij een boel zaken die je als vanzelfsprekend beschouwt en andere filosofische beschouwingen, maar ook bij hoe mooi het kan zijn als er niet zoveel verandert, of maar heel langzaam.