Aanbod Verkocht

2cv6 Spécial

16.750,- 1989 60.000 km

Alain Gogostiague. Sommige dealers hebben een prachtige naam, zo ook die in Nevers in ’89, toen dit eendje geleverd werd. Op Google is niet te vinden dat hij nog actief dealer is, dus dat zal wel niet.

Acadiane

10.750,- 1984 138.000 km

In ’78 volgde de Acadiane de AK 400 op. De laadruimte had hetzelfde formaat, alleen was de cabine aan de voorkant ruimer, waardoor er meer ruimte voor de bestuurder en passagier ontstonden. Bij de Ak 400 zat je, als je wat langer was, redelijk strak tegen het stuur, nu kon je je benen strekken en hoefde je niet met je knie te schakelen.

2cv6 Dolly

11.500,- 1982 180.000 km

Soms ben je tevreden met de kleur die een eend heeft, maar soms ook niet of maar gedeeltelijk. Een van de vorige eigenaren vond dit witte eendje, dat we destijds te koop hadden staan, wel leuk. Maar het kon een stuk leuker en vrolijker. “Laten we er een vrolijke Dolly-replica van maken!”.

2cv6 Spécial

27.750,- 1987 6.800 km

Als je de showroom uitrijdt, in de buurt van Zürich, denk je; de wijde wereld in! We gaan de bergen op, de lanen in, wat van Europa of op z’n minst Zwitserland zien. Maar 7 jaar later heb je nog maar 626 km gereden en je begint je wat zorgen te maken…

2cv6 Spécial

27.750,- 1986 80.000 km

Deze eend startte zijn leven in de kop van Noord-Holland, waar hij in de eerste 5 jaar van zijn leven 62.000km aan zijn teller toevoegde. In ’96 vertrok hij naar het eiland Texel, waar hij zelden gebruikt werd en de laatste 20 jaar geschorst in de schuur stond. 

Dyane 6

12.750,- 1973 35.000 km

In het Spaanse León reed deze Dyane sinds november ’73 rondjes om de kerk. Heel veel verder zal hij niet geweest zijn, als je in bijna 50 jaar maar 35.000km rijdt.

Mehari

16.750,- 1984 107.000 km

In ’19 vertelden we al eens het verhaal van deze Mehari; In ’90 werd hij in de buurt van Rotterdam tweedehands. Ooit begonnen in geel, maar in de jaren ‘80 rood gespoten. In zijn Nederlandse bestaan heeft hij 85.000km gereden. Een twee-zitter op grijs kenteken, dat hij nog steeds heeft.

2cv6 CT

13.750,- 1982 52.000 km

Deze eend werd in het Spaanse Vigo gebouwd. De Spaanse eenden verschillen op een paar details van de Franse. Zo zijn de koplampframes en vaak delen van het chassis meegespoten in kleur, worden vaak onderdelen van andere toeleveranciers gebruikt en is de type-aanduiding anders. Zoals bij deze 2cv6 CT, Confort.

HY Pickup

15.000,- 1970 121.000 km

Yvan was agriculteur in een land waar het ondersteboven hangen van de vlag niet zoveel zin heeft. Midden in een wijnstreek, aan de oevers van de Durance, teelde hij groenten, meloenen, wortels en knollen. Vermeldt het handelsregister in de Provence.

HY Pickup

12.000,- 1976 92.000 km

In ’76 begon de carrière van deze HY Plateau. In departement 13, dus hij heeft vast het nodige tussen de wijnranken door gereden of mogelijk hun vruchten vervoerd. Door de keuze voor de kleinere, fiscaal aantrekkelijker motor, zal hij alleen lokaal gebruikt zijn, de relatief lage kilometerstand getuigt hier ook van.

2cv6 Spécial

16.500,- 1990 44.000 km

In 2003 kwam deze 2cv6 Spécial naar ons land, vanuit Duitsland. Best apart, want daar werd voornamelijk de luxere Club verkocht. Destijds had hij maar 33.000 km gereden en nog een heel leven voor de boeg.

Verkocht

2cv6 Club

17.500,- 1989 97.000 km

Een eendje straalt een soort vriendelijkheid uit. Zijn ronde vormen, koplampen als ogen en vrolijk gepruttel. Zoals dit eendje, in zijn vrolijke rode kleur; hij lacht je gewoon toe! En getuige zijn kenteken waardeert hij het dat je naar hem omkijkt…