Net binnen.
De Charleston werd begin ’81 geïntroduceerd. Een sjieke 2-kleurige uitvoering met iets luxere afwerking.
De Dolly is er in 7 verschillende kleurencombinaties geweest. Sommige in een heel beperkte serie, andere in grotere. Ze werden veel in Frankrijk en Engeland verkocht, in minder grote getale in Duitsland. Maar nooit in Nederland!
Net binnen. Eerste eigenaar, origineel Nederlands.
In januari ’88 presenteerde Citroën België een actiemodel van de 2PK op de Brusselse Salon. Het was een samenwerking met bronwaterleverancier Perrier.
Net binnen.
De Dolly is er in 7 verschillende kleurencombinaties geweest. Sommige in een heel beperkte serie, andere in grotere. Ze werden veel in Frankrijk en Engeland verkocht, in minder grote getale in Duitsland. Maar nooit in Nederland!
We vonden deze eend in Millau. Hij heeft er zijn hele leven gewoond. In de zomer van ’85 werd hij gebouwd en via de dealer Monju in Millau geleverd. De familie Costes bestelde ‘m in de Club-uitvoering, en dat was niet heel gebruikelijk in Frankrijk. De meeste latere eenden waren de eenvoudiger Spécials, met de Club koos je dus voor “luxe”.
Op 18 mei ’71 bestelde mevrouw Maraval haar nieuwe eendje. Ze had op dat moment de keuze uit een 2cv4 en 2cv6, maar koos toch de langzamere 2cv4, wellicht omdat ze al wist dat ze ‘m toch alleen lokaal zou gebruiken. Wellicht heeft de dealer haar wel proberen te overtuigen van het genot van snelheid, iets waar hijzelf niet vreemd mee was. Mevrouw kocht de 2cv namelijk bij Pezous in Albi. De eigenaar, Maurice Emile Pezous, gaf met zijn initialen naam aan diverse sportieve modellen die hij in eigen beheer bouwde. Van een sportieve coupé, tot monoposte racewagens die hij bouwde met standaard techniek uit zijn dealermagazijn.
Waarschijnlijk is het omdat ik zelf uit de jaren ’70 kom en ik ze in mijn jeugd dus in deze kleuren en uitvoeringen zag rijden, maar ik vind de seventies-eendjes toch altijd wel het leukst.
Als Mehari kun je ook in België geboren en getogen zijn. Je groeit daar op, wordt een vent en wordt steeds meer benieuwd naar wat er in de wereld nog meer te beleven is. Als vrijbuiter voel je de aantrekkingskracht van het zuiden. Op reis naar Frankrijk, Spanje en uiteindelijk Ibiza, waar je het best naar je zin hebt.
In ’86 vond deze 2pk een tehuis bij mevrouw de Greve uit Duffel, tussen Antwerpen en Mechelen. Het autootje werd fijn warm gestald en goed verzorgd.