Aanbod Verkocht
Verkocht

2cv AZ

Elke verzameling begint ergens. De mijne -en daarmee uiteindelijk mijn garagebedrijf- begon bij een 2cv6 Spécial Bleu Lagune uit ’82. Ik kocht ‘m in ’92 en heb ‘m nog steeds.

2cv4

Waarschijnlijk is het omdat ik zelf uit de jaren ’70 kom en ik ze in mijn jeugd dus in deze kleuren en uitvoeringen zag rijden, maar ik vind de seventies-eendjes toch altijd wel het leukst.

Acadiane

8250 1983 (1)19.000 km

Je woont in de buurt van Parijs en wil regelmatig naar je groentetuin. Daar heb je dan handig vervoer voor nodig. In Nederland is een stevige fiets met fietstassen al praktisch, maar wij hebben dan ook meestal kleine tuintjes. 

HY Heuliez

Prijs op aanvraag 1973 137.000 km

Ruim 10 jaar geleden ontmoette ik mijn paard en bedacht dat het wel erg leuk zou zijn om ‘m stijlvol te vervoeren. Ik reed al de hele dag met een trailer (met eenden erop), dus mocht het van mij wel iets heel anders zijn. Ik vond HY’s altijd al leuk, maar had er geen direct nut voor. Na een speurtocht op internet plots wel.

AZAM 6

Prijs op aanvraag 1966 130.000 km

In Luik werd deze AZAM6 gevonden, in de jaren ’90. Toen al best een zeldzame verschijning. Hij werd naar Nederland ontvoerd en daar gerestaureerd. We weten niet precies hoe hij eraan toe was, maar hij kreeg in ieder geval nieuwe bodemplaten en wat andere delen. 

Dyane

12.500,- 1980 71.000 km

We komen ze nog maar zo weinig tegen, jammer! 

Verkocht

Acadiane

7.950,- 1983 62.000 km

Deze Acadiane is vast van een stoffeerder geweest, die de rollen zacht en stijlvol tapijt zo naar binnen kon schuiven. De rechterstoel is namelijk opklapbaar, een accessoire dat veel geleverd werd in Acadianes. Een hekje zorgt dat de lading niet op je schoot rolt.

Ami 6 Berline

13.500,- 1964 65.000 km

In de jaren zestig lag het departement Loiret er nog redelijk vredig bij, een mooi landschap om soepel verend doorheen te rijden. In het dorpje Amilly, vlakbij Montargis, woonde de heer Perronnet. Hij besloot in ’64 zichzelf ook een flinke portie comfort te gunnen en kocht een Ami 6. Zou de naam van zijn woonplaats een rol bij de keuze voor dit model gespeeld hebben? Ik denk graag van wel.

2cv6

17.500,- 1974 72.000 km

In 2002 kochten we deze eend in de buurt van Albi, toen had hij een krappe 40.000km gereden. Hij had wel wat gebruikssporen, maar was helemaal origineel en ongerestaureerd. We verkochten ‘m aan een aardige dame, met het vriendelijke verzoek of ze ons alsjeblieft wilde bellen als ze ‘m ooit weer weg deed; eigenlijk wilde ik ‘m namelijk helemaal niet kwijt. Maar met een bedrijf in opbouw kun je je niet veroorloven al het leuks dat door je handen gaat te houden…

AZAM

17.500,- 1963 54.000 km

Na jaren van eenvoud, kwam in ’63 een luxere eend op de markt. Het ging economisch steeds beter in Europa en dat werd zichtbaar door steeds meer modellen auto’s. Na de luxere Ami uit ’61, was dit een logisch tussenmodel. In Frankrijk werd het de AZAM, in België de AZM3 en later de AZAM6 met zijn sterkere motor.

2cv6 Club

37.500,- 1987 635 km

We maakten al vaker mee dat mensen aan het eind van de Franse of Portugese productie gauw nog een eendje bestelden. Sommige werden gebruikt, andere gelijk weggezet, op zolder, in een schuur, in een showroom. Dat geldt ook voor deze eend, in dit geval bij Citroën-dealer Terlouw in Dalem.

2cv6 Club

15.950,- 1985 43.000 km

We vonden deze eend in Millau. Hij heeft er zijn hele leven gewoond. In de zomer van ’85 werd hij gebouwd en via de dealer Monju in Millau geleverd. De familie Costes bestelde ‘m in de Club-uitvoering, en dat was niet heel gebruikelijk in Frankrijk. De meeste latere eenden waren de eenvoudiger Spécials, met de Club koos je dus voor “luxe”.