Aanbod Verkocht
Verkocht

2cv6 Charleston

15.000 1984 166.000 km

Met de Charleston bracht Citroën ook een stukje chique naar de eend. Niet iedereen vond dat nodig, maar ook daar werd aan tegemoet gekomen met, na rood/zwart en grijs/donkergrijs, een heel vrolijke versie: de geel/zwarte.

Fiat 1100 T2

18.500,- 1964 98.000 km

Wegenwachtmonteurs mochten vroeger zelf hun wagen inrichten, zodat ze de voor hun handige gereedschappen makkelijk konden vinden. Dit leverde vaak vernuftige constructies op en een enorme hoeveelheid spullen en materialen in een klein volume. Fiat France pakte het nog serieuzer aan met deze Fiat 1100 T2 en liet er een mobiele werkplaats van maken, maar zo fraai ingericht dat het welhaast door een meubelmaker gedaan moet zijn.

Peugeot 403

4.750 1960 93.000 km

Een stonewashed spijkerbroek is al een tijdje geaccepteerd. Maar wat denk je dan van de sunbleached versie van de Peugeot 403? Volledig gerestaureerd is vaak fraai, maar zo heerlijk verweerd, daar worden wij ook blij van.

Ami 8 Berline

7.000,- 1974 130.000 km

In ’74 zette hij zijn eerste wielomwentelingen in departement Var in de Provence. Een goede start voor een lang, roestvrij leven. Op de kopie van de Carte Grise kunnen we lezen dat hij een aantal keren van eigenaar gewisseld is, allemaal wonend in de Var. In 2013 verhuist de Ami naar Nederland.

Verkocht

Renault Dauphine

7.950,- 1961 88.000 km

Een Dauphine hebben we nog nooit gehad, en hij verbaasde ons met hoe leuk hij rijdt (en hoe schattig hij er uitziet!). Hij werd in 2000 in Frankrijk door ons bekende liefhebbers gekocht en daarna regelmatig bereden en keurig onderhouden. 

AK 400

13.500,- 1971 100.000 km

Deze besteleend begon zijn leven in Frankrijk en identificeerde zich toen nog als beige. Waarschijnlijk om zich iets meer te onderscheiden werd hij later rood. In 2020 werd hij in Nederland geregistreerd en technisch klaar gemaakt voor regelmatig gebruik.

2cv6 Club

17.750,- 1987 32.000 km

De heer Lomans bestelde deze witte eend in het luxe Club model en kreeg hem op 2 juni 1987 geleverd. Wellicht wist hij al dat de productie in Frankrijk en daarmee de import in Nederland zou gaan stoppen. In het najaar leverde de importeur aan het Stadionplein de laatste exemplaren, waarna sommige liefhebbers nog wel een eend wisten te bemachtigen maar dan via grijze import uit België of Duitsland.

Verkocht

Peugeot D4B

3.750,- 1963 51.000 km

Rond de oorlog ontwikkelde het Franse merk Chenard et Walcker een bedrijfswagen met voorwielaandrijving. Best revolutionair, omdat de laadvloer er veel lager door kwam te liggen. In ’46 kwam de CPV op de markt, eerder nog dan de Citroën H(Y) die in ’48 op de markt kwam.

Peugeot J7

8.250,- 1975 44.000 km

Het Centre de Premiere Intervention van het Mairie de Sologny, dat klinkt heel gewichtig. Zeker voor een plaatsje van ongeveer 500 inwoners. Maar goed, ook daar moet hulp verleend worden, dus daar is deze bus vermoedelijk voor aangekocht. 

Verkocht

Simca 1000

3.500,- 1975 63.000 km

Nu zie je ze bijna nooit meer, maar vroeger reden ze met bosjes rond: dit kleine koekblikje. De Simca 1000 heeft de vorm die een kind tekent, simpel en hoekig. Ook heeft hij nog schattige oogjes, een aaibaar autootje, al met al.

Verkocht

2cv6 Club

16.500,- 1986 69.000 km

Met Bovag-garantie wordt deze eend in ’91 verkocht aan een mevrouw uit Purmerend. Ze koopt hem met 59.000km op de teller bij dealer Groenewoud in Schagen. Volgens mij de oudste Citroën-dealer van Nederland, zij verkochten in 1928 al hun eerste Citroën.

2cv AZAM Export

NTB 1967 59.000 km

Soms kom je ze nog tegen. Onaangeraakt, mooi verscholen in een schuur en daardoor zo fijn origineel gebleven. Niet overgespoten, niet verknoeid, gewoon heerlijk origineel en eerlijk. Zoals deze AZAM Export.