• Alles
  • 2cv
  • Dyane
  • Fourgonette
  • Ami
  • Mehari
  • Elektrisch
  • Electric
  • HY
  • Anders
  • Other
2cv AZ2cv AZ

1964
130.000km

In ’64 was de wereld nog wat overzichtelijker en hoefde je in Castres alleen 044 te draaien om de broers LLoret aan de telefoon te krijgen en een 2cv te bestellen. “Heeft u al gehoord van ons nieuwe luxe model?”, “Ja, maar zo’n luxe AZAM is niets voor mij, doet u maar gewoon…

2cv6 Club2cv6 Club

9.950,-
1986
84.000km

Rouge Vallelunga, volgens mij de meest voorkomende kleur op de eend. In ieder geval op de moderne. Van modeljaar ’83 tot het eind van de productie in ’90 geleverd en blijkbaar bij velen populair, hoewel er ook niet-mainstreamers zijn die het verfoeien, vermoedelijk omdat ze het maar mainstream vinden. Wij vinden het perfect…

2cv A2cv A

5.950,-
1954
59.000km

Ik zag een paar puntlassen en wist dat ik de auto ging kopen. Best raar, maar soms zie je een bepaald detail aan een auto waarvan je gelijk al een goed gevoel krijgt, in dit geval over de originaliteit. Dit eendje van 70 jaar oud lag weliswaar helemaal in onderdelen in een garage,…

2cv6 Special2cv6 Special

12.950,-
1982
145.000km

We begrepen van de derde eigenaar dat deze eend in ’82 geleverd werd aan mevrouw Janse uit Elburg. Ze hield hem tot ergens begin jaren ’90, toen hij bij een eendenliefhebber uit Utrecht terechtkwam. Tot de vriendin van de huidige en derde eigenaar in augustus op vakantie wilde naar Frankrijk. Goede bestemming, maar…

Puch VS 50LPuch VS 50L

1.950,-
1961
7.000km

Leuke Puch, in nette staat. Matching numbers, vanaf ’90 in bezit van vorige eigenaar, altijd netjes onderhouden, laatste tijd weinig gereden, maar na verse benzine, olie, bougie en nog wat dingen rijdt hij weer als een speer. 2 hand-versnellingen, extra stadslichtjes en koffertjes. Staat als ’67 op kenteken, met opmerking van RDW dat…

2cv 4×4 Sahara project2cv 4×4 Sahara project

1961

2cv 4×4 Sahara ’61 | project te koop | in gebruik tot ’72, toen jaren vergeten en vergaan, delen gevonden laat in de negentiger jaren | met kenteken |

Mehari 2+2Mehari 2+2

17.500,-
1977
91.000km

In ’68 werd de Mehari geïntroduceerd, een kunststof autootje op basis van het onderstel van de eend, of eigenlijk de Dyane. Ze deelden in den beginne ook die naam, Citroën Dyane Mehari. Het onderstel werd er iets voor ingekort, er werd een stalen buizenframe op geschroefd, waar ABS plaatwerkdelen op vastgemaakt werden met…

Ami 8 Berline ClubAmi 8 Berline Club

8.950,-
1971
87.000km

In ’69 volgde de Ami 8 de Ami 6 op. De auto was wat strakker vormgegeven, maar borduurde technisch voort op de 35pk-motor en overige techniek van het laatste model van zijn voorganger. Na een paar maanden productie werden de trommelremmen vervangen door schrijfremmen, om hem nog moderner te maken. Boven de normale…

2cv6 Club2cv6 Club

11.950,-
1990
65.000km

Wij recyclen ook. Auto’s komen regelmatig bij ons terug, waarna we weer een nieuwe eigenaar zoeken. Elke eigenaar voegt weer iets aan de eend toe, persoonlijke aanpassingen of verhalen. Deze witte eend hebben we in 2002 in Duitsland gevonden, met slechts 28.000km op de teller. Hij werd door een stel gekocht die er…

2cv6 Club2cv6 Club

13.750,-
1986
93.000km

Hoe zou Citroën zijn lakkleuren gekozen hebben? De eerste eendjes waren leverbaar in elke kleur, zolang het maar grijs was. Auto’s waren schaars, de klanten niet, dus konden ze het eenvoudig houden. Toen er meer te in merken en modellen te kiezen viel en het publiek kritischer werd, moest er meer verleid worden…

BurtonBurton

13.500,-
1982
47.000km

Bijna 25 jaar geleden werd de Burton ontworpen. Een kunststof body met klassiek sportieve looks op het onderstel van een eend. Zelf bouwen was het leukst. In de kleur, met de details en in het model dat je zelf mooi vond. Korte, lange of alleen wiel-afdekkende spatborden. Een hoge of lage voorruit, met…

Puch MV 50Puch MV 50

1.850,-
1977
18km

Vroeger had ik er al eens een, waar ik vreemd genoeg nooit op gereden heb. Ik verkocht hem om de opbrengst te laten bijdragen aan mijn eerste eend. Maar toen ik een paar weken geleden een auto kocht stond deze Puch MV50 in de schuur, ik kwam in de verleiding. Prachtig zwart, best…

Ami 8 Berline ClubAmi 8 Berline Club

3.600,-
1969
80.000km

Project voor de handige liefhebber, chassis en carrosserie in orde, geen laswerk meer, interieur netjes, exterieur deel met de hand geschilderd, remmen en wat andere techniek hebben aandacht nodig. Vroeg exemplaar, nog met trommelremmen. Nieuw in België geleverd. Prijs gebaseerd op de staat zoals hij is, zo meenemen. Kan ook technisch klaar gemaakt…

2cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Blanc Meije 39.000km 19852cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Blanc Meije 39.000km 1985

19.750,-
1985
39.000km

In 2009 verkochten we deze eend al eens. Toen had hij 23.000km gereden. Hij heeft twee eigenaren gehad, die beide op hun manier goed voor de auto zorgden. De eerste eigenares kocht het geitje (Vlaams voor 2cv) bij dealer Vingerhoets in Antwerpen. Ze gebruikte de auto voornamelijk lokaal, waardoor de kilometers niet hard…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

7.500,-
1986
143.000km

Het eendje was al 24 jaar in bezit bij een klant van ons en was daarvoor van haar oma. Ooit werd hij vertroeteld en stond hij binnen. De laatste jaren was daar geen mogelijkheid meer voor en stond hij een beetje te verpieteren. Soms komen er dingen in je leven voorbij waardoor je…

2cv AZ2cv AZ

17.500,-
1959
46.000km

In België geproduceerde eendjes hebben altijd onze speciale aandacht. Zeker als ze dan ook nog een origineel Nederlands kenteken (ONK) hebben. De modellen uit de fabriek in Vorst hebben leuke specifieke details, bijvoorbeeld in de verlichting. Je vindt er veel over in het boek Filles de Forest en op de gelijknamige website. Deze…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

12.950,-
1986
147.000km

In de Alpen, ten zuidoosten van Grenoble, vlakbij les Deux Alpes, vind je een berg genaamd La Meije. Ook wel “vinger van God” genoemd. Zal de vinger naar de hemel of naar elders wijzen?  Het helderwit, Blanc Meije, van deze eend zal refereren aan de met maagdelijke sneeuw besneeuwde bergtoppen. Met de eend…

R4 GTLR4 GTL

7.950,-
1991
145.000km

Regelmatig vinden we leuke R4’s. In Frankrijk, Spanje of Servië. Deze rode GTL – met de vlotte motor – vonden we in ’17 in Belgrado. We haalden hem hierheen, maakten hem technisch klaar en verzorgden een NL-kenteken. Nu, 7 jaar en 90.000km verder hebben we hem weer terug. We verkochten hem destijds aan…

2cvE2cvE

49.500,-
1990
116.000km

Onze 2CVE’s bouwen we op ons EV-chassis. Een gegalvaniseerd frame, met daarin de accu’s. Hierdoor heeft hij een mooi laag zwaartepunt, het extra gewicht drukt hem iets meer in de veren en zorgt voor meer comfort. De elektrische motor heeft voldoende vermogen en toerenbereik om je – zonder te schakelen – soepel en…

AK 400AK 400

9.950,-
1974
133.000km

Vaak hebben eenden een historie elders. Maar deze besteleend ken ik al heel lang! Ik ontmoette hem in ’94, maakte hem technisch klaar en reed er een tijd mee rond. Mijn dochter in de Maxi Cosi op de voorstoel, met een sjorband vastgezet, Isofix bestond nog niet… In die tijd wisselde ik veel…

HY Sapeurs PompiersHY Sapeurs Pompiers

21.500,-
1967
95.000km

In departement Tarn et Garonne, net onder Cahors en iets noordelijker dan Toulouse, begon deze HY zijn carrière. Bij de Sapeurs Pompiers werd hij ingezet, vaak waren de voertuigen multifunctioneel. De opstapjes aan de zijkanten vertellen dat er wel eens iets van het dak(rek) gehaald moest worden. De schuifruiten aan de zijkanten zaten…

2cvGarage Sander Aalderink Mehari 4x4 Jaune Atacama '80 94.000km2cvGarage Sander Aalderink Mehari 4x4 Jaune Atacama '80 94.000km

39.500,-
1980
94.000km

Van de 1213 exemplaren die gebouwd zijn, is dit No. 3. Hij kwam in Parijs op de weg, waar hij ingezet werd voor de persintroductie. Hierna werd hij door Citroën ter beschikking gesteld aan Artsen zonder Grenzen, voor een documentaire over hun werk in Afrika. De oudste Mehari 4×4 op de weg. Citroën…

2cv AZUL2cv AZUL

47.500,-
1962
106.000km

In ’55 introduceerde de Belgische Citroën-fabriek een nieuw model besteleend, de AZUL. Een Luxe AZU, nu ook geschikt om passagiers achterin mee te nemen. Daartoe was een uitneembaar bankje geplaatst en een uitsparing in de laadvloer, voor voetenruimte. Om de passagiers meer zicht en licht te geven, werd een grote zijruit geplaatst. Om…

2cv AZU2cv AZU

15.950,-
1958
68.000km

In ‘51 komt er een besteluitvoering van de eend op de markt, de AU. Het Model A Utilitaire heeft slechts 9pk en kan 250kg dragen. In ’54 wordt het motorvermogen vergroot naar 12pk en heet de besteleend AZU. De AZU maakt een hele carrière door, maar die van het eerste model – met…

2cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Jaune Mimosa ‘90 80.000km 19862cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Jaune Mimosa ‘90 80.000km 1986

27.750,-
1986
80.000km

Als je je leven in bescheiden wit begonnen bent en een nieuwe start maakt, dan mogen de bloemetjes wel wat meer buitengezet worden. Dus kozen we bij deze eend voor de seventies kleur Jaune Mimosa met bijpassend dak en een oranje stoffen interieur. De vrolijkheid straalt ervan af, bij dit weer geheel nieuwe…

MehariMehari

16.750,-
1986
70.000km

In de laatste modeljaren werden niet zoveel Mehari’s meer geleverd, in de laatste 2 jaar nog maar ruim 1000, van de 144.000 exemplaren die ooit van de band rolden. Deze Mehari werd op 16 december ’85 van zijn ORGA-nummer voorzien, de vastlegging van zijn geboorte. Op 4 maart ’86 kwam hij op kenteken…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

21.000,-
1990
23.000km

Rond 2000 struikelde een Nederlandse liefhebber over een advertentie in La Vie de l’ Auto, waarin iemand een nieuwe 2cv te koop aanbood. Het bleek er niet één te zijn, maar meer dan tien. Naar de reden van het wegzetten van zoveel nieuwe auto’s moeten we de vinder nog eens vragen; waren ze…

Ami 8 BreakAmi 8 Break

9.500,-
1971
86.000km

Op de goudkust vind je mooie dingen. Dat is hier dan departement Côte d’Or en een Ami 8 uit ’71, in een beige tint met diepte. Logisch, als de kleur – vertaald – Essen Beige is. Een intrigerende houtsoort met mooie vlamtekening. Deze tekening, een mooi contrast, komt ook terug in de bekleding.…

Ami 8 BreakAmi 8 Break

9.950,-
1976
91.000km

Na Franco’s dood in ’75 ontspande Spanje aanzienlijk en was er blijkbaar ook wat ruimte voor vroljjkheid, getuige het vergeet-me-nietjes blauw op deze Citroën 8? “Sorry, het is toch een Ami 8?” Ja, voor ons wel, maar in Spanje deden ze het allemaal net even anders.  Verschillende details van de eerdere Franse modellen…

2cv6 Dolly2cv6 Dolly

5.950,-
1987
151.000km

Serge Gevin werd door Citroën ingehuurd om eendjes op te vrolijken. Soms mochten de verkoopcijfers wat opgepept worden en actiemodellen deden hierbij wonderen. Het begon ’76 met de SPOT, in oranje en wit. Daarna werd een donkerblauwe Dyane, met witte lijnen beplakt en Caban genoemd. In ’85 volgde, na flink wat studies, de…

2cv AZ2cv AZ

3.500,-
1963
163.000km

Een eenvoudig eendje uit een eenvoudige streek. In de Morvan werden eendjes, niet uit luxe, vaak tot de laatste draad opgereden. Dit eendje ook. Hij werd in ’93 voor het laatst op de weg gebruikt, daarna alleen nog in het bos, om brandhout te halen. De gedeukte kofferbak en missende achterbank getuigen er…

M35 No.3M35 No.3

39.500,-
1969
00.000km

Het is de nazomer van 1969 en de voltallige Europese autopers is opgetrommeld om in Parijs te komen rijden met de Citroën M35. Een exclusief prototype met Wankelmotor, de motor-techniek die een grote toekomst lijkt te hebben. Voor de test zijn er, in een voor-serie en dus met de hand, 6 M35’s gebouwd.…

2cv AZ2cv AZ

5.500,-
1960
00.000km

Elke verzameling begint ergens. De mijne -en daarmee uiteindelijk mijn garagebedrijf- begon bij een 2cv6 Spécial Bleu Lagune uit ’82. Ik kocht ‘m in ’92 en heb ‘m nog steeds. Dit eendje werd begin jaren ’70 gekocht door een verzamelaar in de dop, in Nederland. Hij reed ermee, vond het prachtig en werd…

Dyane 6Dyane 6

3.750,-
1968
84.000km

De service van Van Gompel uit Eindhoven was vliegensvlug. In de jaren ’70 begonnen ze als Citroën-specialist. Om vlot uit te kunnen rukken naar hulpbehoevende klanten, hadden ze als eerste servicewagen deze Dyane 6. Hij was voorzien van een 4-cilinder boxer uit de GS en liep daardoor wat vlotter dan de standaard 602cc. …

AZUAZU

4.950,-
1966
112.000km

Besteleendjes werden door heel Europa gebruikt en ook in diverse fabrieken gebouwd. Daarbij werd vaak op de lokale behoeften ingespeeld; een stukje hoger, langer, of juist geschikt voor passagiers, met grotere ruiten. Zoals deze AZU die in ’66 in de Spaanse fabriek in Vigo gebouwd werd. Er werden deels lokale onderdelen gebruik, zoals…

Load More

Einde van de lijst