• Alles
  • 2cv
  • Dyane
  • Fourgonette
  • Ami
  • Mehari
  • Elektrisch
  • Electric
  • HY
  • Anders
  • Other
250250

9.500,-
1978
191.000km

Ruim 15 jaar terug reed een van onze klanten in een roze eend, alleen haar honden pasten er niet echt lekker in; of we er wat aan konden doen. Natuurlijk konden we dat; het werd een besteleend, uiteraard in haar favoriete kleur. We bouwden ‘m met moderne techniek, een 602cc-motor en schijfremmen, zodat…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

8.500,-
1983
132.000km

Leuke eend, zo meenemen. Goed rijdend, recente APK, wat kleine zaken te verbeteren.

HZHZ

8.950,-
1955
126.000km

Bij klassieke Franse bedrijfswagens is vaak de naam van de gebruiker op de achterkant van de auto te vinden. In dit geval is dat M. Bappes uit Rabastens, tussen Toulouse en Albi, in departement Tarn. Zijn beroep was plâtrier, stukadoor. Daar kan je zo’n ruime bus fijn voor gebruiken. Wel nam hij een…

Dyane 6Dyane 6

5.950,-
1980
93.000km

Deze Dyane werd in ’18 gekocht in Padua en daarna bij een vakantiehuis op Mallorca gereden. Op het eiland werd hij al eens herspoten en voorzien van een nieuw interieur. De lol was groot, maar die met een Mehari nog groter. Dus ging de Dyane mee naar huis, in Luxemburg. Daar werd er…

2cv42cv4

4.950,-
1973
126.000km

We ruilden deze 2cv4 in op een nog mooiere 2cv. Hij is in Luxemburg al eens aangepakt, nieuwe lak, koets hersteld. Stevig, niet heel fraai. Alleen de techniek moet nog verder aangepakt; remmen, onderhoud, etc. Hij loopt wel en remt een beetje. Oh ja, en het chassis moet vervangen… Kortom, een leuk project…

2cv AZ2cv AZ

7.950,-
1959
102.000km

In juni 1959 ging dit eendje de weg op. In het grijs, want dat was toen de standaardkleur. Na de zomer werden ze ook in Bleu Glacier geleverd, de eerste echte kleur op de Franse eenden. Zal de eigenaar van deze eend toen de pest in gekregen hebben? Had hij liever ook een…

BurtonBurton

14.750,-
1986
1.100km

In 1986 begint je carrière als 2cv, in 2008 start je transformatie die in 2017 uiteindelijk gereed is. Je bent een sportwagen(tje) geworden! Veel eenden eindigden op de sloop, sommige andere kregen een nieuw leven als kitcar, in welke vorm dan ook. Het chassis van een eend maakt veel verbouwingen mogelijk, zoals deze…

2cv 4×4 Sahara2cv 4×4 Sahara

49.500,-
1962
53.000km

Met twee kleine motoren kom je beter de berg op dan met één. Samen hebben ze 850cc en ongeveer 25pk, waarmee ze 755kg in beweging zetten. Erg licht voor een terreinwagen. Garage Dubugnon uit Martigny zag er wel wat in en zette een tweedehands exemplaar in als servicewagen. In de Zwitserse Alpen maakte…

2cv AZ2cv AZ

1964
130.000km

In ’64 was de wereld nog wat overzichtelijker en hoefde je in Castres alleen 044 te draaien om de broers LLoret aan de telefoon te krijgen en een 2cv te bestellen. “Heeft u al gehoord van ons nieuwe luxe model?”, “Ja, maar zo’n luxe AZAM is niets voor mij, doet u maar gewoon…

2cv6 Club2cv6 Club

9.950,-
1986
84.000km

Rouge Vallelunga, volgens mij de meest voorkomende kleur op de eend. In ieder geval op de moderne. Van modeljaar ’83 tot het eind van de productie in ’90 geleverd en blijkbaar bij velen populair, hoewel er ook niet-mainstreamers zijn die het verfoeien, vermoedelijk omdat ze het maar mainstream vinden. Wij vinden het perfect…

2cv A2cv A

5.950,-
1954
59.000km

Ik zag een paar puntlassen en wist dat ik de auto ging kopen. Best raar, maar soms zie je een bepaald detail aan een auto waarvan je gelijk al een goed gevoel krijgt, in dit geval over de originaliteit. Dit eendje van 70 jaar oud lag weliswaar helemaal in onderdelen in een garage,…

2cv6 Special2cv6 Special

12.950,-
1982
145.000km

We begrepen van de derde eigenaar dat deze eend in ’82 geleverd werd aan mevrouw Janse uit Elburg. Ze hield hem tot ergens begin jaren ’90, toen hij bij een eendenliefhebber uit Utrecht terechtkwam. Tot de vriendin van de huidige en derde eigenaar in augustus op vakantie wilde naar Frankrijk. Goede bestemming, maar…

AK 350AK 350

3.950,-
1970
86.000km

Medio ’70 werd deze AK 350 in Gris Rosé in de Vaucluse geleverd, het geschilderde kenteken getuigt er nog van. Op de voorruit is ook nog terug te vinden dat in ’89 nog belasting betaald is, vermoedelijk is hij daarna in een schuur verdwenen. Verder begrepen we van Citroën dat hij op 17…

Puch VS 50LPuch VS 50L

1.950,-
1961
7.000km

Leuke Puch, in nette staat. Matching numbers, vanaf ’90 in bezit van vorige eigenaar, altijd netjes onderhouden, laatste tijd weinig gereden, maar na verse benzine, olie, bougie en nog wat dingen rijdt hij weer als een speer. 2 hand-versnellingen, extra stadslichtjes en koffertjes. Staat als ’67 op kenteken, met opmerking van RDW dat…

HYHY

9.950,-
1964
98.000km

André Pezet, agriculteur van beroep, kocht deze HY nieuw in ’64. Hij gebruikte hem vermoedelijk op zijn boerenbedrijf in Savenès bij Toulouse. Tot wanneer hij precies gebruikt is weten we niet. Op het kenteken staat vermeld dat hij in 2016 van eigenaar verwisselde en naar de Ardêche verhuisde, daar werd hij door een…

2cv 4×4 Sahara project2cv 4×4 Sahara project

1961

2cv 4×4 Sahara ’61 | project te koop | in gebruik tot ’72, toen jaren vergeten en vergaan, delen gevonden laat in de negentiger jaren | met kenteken |

2cv AZ2cv AZ

15.000,-
1970
68.000km

Begin 1970 klonk een pauze-muziekje, we waren in afwachting van de 2cv4 en 2cv6. Ook bij Cees van der Maat in de showroom in Zwaag zal het geklonken hebben. Dus werd op de valreep door een stel uit Hoorn nog een 2cv AZ met 18pk besteld. Ze gebruikten hem toch alleen maar voor…

Mehari 2+2Mehari 2+2

17.500,-
1977
91.000km

In ’68 werd de Mehari geïntroduceerd, een kunststof autootje op basis van het onderstel van de eend, of eigenlijk de Dyane. Ze deelden in den beginne ook die naam, Citroën Dyane Mehari. Het onderstel werd er iets voor ingekort, er werd een stalen buizenframe op geschroefd, waar ABS plaatwerkdelen op vastgemaakt werden met…

Ami 8 Berline ClubAmi 8 Berline Club

8.950,-
1971
87.000km

In ’69 volgde de Ami 8 de Ami 6 op. De auto was wat strakker vormgegeven, maar borduurde technisch voort op de 35pk-motor en overige techniek van het laatste model van zijn voorganger. Na een paar maanden productie werden de trommelremmen vervangen door schrijfremmen, om hem nog moderner te maken. Boven de normale…

2cv6 Club2cv6 Club

11.950,-
1990
65.000km

Wij recyclen ook. Auto’s komen regelmatig bij ons terug, waarna we weer een nieuwe eigenaar zoeken. Elke eigenaar voegt weer iets aan de eend toe, persoonlijke aanpassingen of verhalen. Deze witte eend hebben we in 2002 in Duitsland gevonden, met slechts 28.000km op de teller. Hij werd door een stel gekocht die er…

2cv6 Club2cv6 Club

13.750,-
1986
93.000km

Hoe zou Citroën zijn lakkleuren gekozen hebben? De eerste eendjes waren leverbaar in elke kleur, zolang het maar grijs was. Auto’s waren schaars, de klanten niet, dus konden ze het eenvoudig houden. Toen er meer te in merken en modellen te kiezen viel en het publiek kritischer werd, moest er meer verleid worden…

BurtonBurton

13.500,-
1982
47.000km

Bijna 25 jaar geleden werd de Burton ontworpen. Een kunststof body met klassiek sportieve looks op het onderstel van een eend. Zelf bouwen was het leukst. In de kleur, met de details en in het model dat je zelf mooi vond. Korte, lange of alleen wiel-afdekkende spatborden. Een hoge of lage voorruit, met…

Puch MV 50Puch MV 50

1.850,-
1977
18km

Vroeger had ik er al eens een, waar ik vreemd genoeg nooit op gereden heb. Ik verkocht hem om de opbrengst te laten bijdragen aan mijn eerste eend. Maar toen ik een paar weken geleden een auto kocht stond deze Puch MV50 in de schuur, ik kwam in de verleiding. Prachtig zwart, best…

Ami 8 Berline ClubAmi 8 Berline Club

3.600,-
1969
80.000km

Project voor de handige liefhebber, chassis en carrosserie in orde, geen laswerk meer, interieur netjes, exterieur deel met de hand geschilderd, remmen en wat andere techniek hebben aandacht nodig. Vroeg exemplaar, nog met trommelremmen. Nieuw in België geleverd. Prijs gebaseerd op de staat zoals hij is, zo meenemen. Kan ook technisch klaar gemaakt…

2cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Blanc Meije 39.000km 19852cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Blanc Meije 39.000km 1985

19.750,-
1985
39.000km

In 2009 verkochten we deze eend al eens. Toen had hij 23.000km gereden. Hij heeft twee eigenaren gehad, die beide op hun manier goed voor de auto zorgden. De eerste eigenares kocht het geitje (Vlaams voor 2cv) bij dealer Vingerhoets in Antwerpen. Ze gebruikte de auto voornamelijk lokaal, waardoor de kilometers niet hard…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

7.500,-
1986
143.000km

Het eendje was al 24 jaar in bezit bij een klant van ons en was daarvoor van haar oma. Ooit werd hij vertroeteld en stond hij binnen. De laatste jaren was daar geen mogelijkheid meer voor en stond hij een beetje te verpieteren. Soms komen er dingen in je leven voorbij waardoor je…

2cv AZ2cv AZ

17.500,-
1959
46.000km

In België geproduceerde eendjes hebben altijd onze speciale aandacht. Zeker als ze dan ook nog een origineel Nederlands kenteken (ONK) hebben. De modellen uit de fabriek in Vorst hebben leuke specifieke details, bijvoorbeeld in de verlichting. Je vindt er veel over in het boek Filles de Forest en op de gelijknamige website. Deze…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

12.950,-
1986
147.000km

In de Alpen, ten zuidoosten van Grenoble, vlakbij les Deux Alpes, vind je een berg genaamd La Meije. Ook wel “vinger van God” genoemd. Zal de vinger naar de hemel of naar elders wijzen?  Het helderwit, Blanc Meije, van deze eend zal refereren aan de met maagdelijke sneeuw besneeuwde bergtoppen. Met de eend…

R4 GTLR4 GTL

7.950,-
1991
145.000km

Regelmatig vinden we leuke R4’s. In Frankrijk, Spanje of Servië. Deze rode GTL – met de vlotte motor – vonden we in ’17 in Belgrado. We haalden hem hierheen, maakten hem technisch klaar en verzorgden een NL-kenteken. Nu, 7 jaar en 90.000km verder hebben we hem weer terug. We verkochten hem destijds aan…

2cvE2cvE

49.500,-
1990
116.000km

Onze 2CVE’s bouwen we op ons EV-chassis. Een gegalvaniseerd frame, met daarin de accu’s. Hierdoor heeft hij een mooi laag zwaartepunt, het extra gewicht drukt hem iets meer in de veren en zorgt voor meer comfort. De elektrische motor heeft voldoende vermogen en toerenbereik om je – zonder te schakelen – soepel en…

AK 400AK 400

9.950,-
1974
133.000km

Vaak hebben eenden een historie elders. Maar deze besteleend ken ik al heel lang! Ik ontmoette hem in ’94, maakte hem technisch klaar en reed er een tijd mee rond. Mijn dochter in de Maxi Cosi op de voorstoel, met een sjorband vastgezet, Isofix bestond nog niet… In die tijd wisselde ik veel…

HY Sapeurs PompiersHY Sapeurs Pompiers

21.500,-
1967
95.000km

In departement Tarn et Garonne, net onder Cahors en iets noordelijker dan Toulouse, begon deze HY zijn carrière. Bij de Sapeurs Pompiers werd hij ingezet, vaak waren de voertuigen multifunctioneel. De opstapjes aan de zijkanten vertellen dat er wel eens iets van het dak(rek) gehaald moest worden. De schuifruiten aan de zijkanten zaten…

2cvGarage Sander Aalderink Mehari 4x4 Jaune Atacama '80 94.000km2cvGarage Sander Aalderink Mehari 4x4 Jaune Atacama '80 94.000km

39.500,-
1980
94.000km

Van de 1213 exemplaren die gebouwd zijn, is dit No. 3. Hij kwam in Parijs op de weg, waar hij ingezet werd voor de persintroductie. Hierna werd hij door Citroën ter beschikking gesteld aan Artsen zonder Grenzen, voor een documentaire over hun werk in Afrika. De oudste Mehari 4×4 op de weg. Citroën…

2cv AZUL2cv AZUL

47.500,-
1962
106.000km

In ’55 introduceerde de Belgische Citroën-fabriek een nieuw model besteleend, de AZUL. Een Luxe AZU, nu ook geschikt om passagiers achterin mee te nemen. Daartoe was een uitneembaar bankje geplaatst en een uitsparing in de laadvloer, voor voetenruimte. Om de passagiers meer zicht en licht te geven, werd een grote zijruit geplaatst. Om…

2cv AZU2cv AZU

15.950,-
1958
68.000km

In ‘51 komt er een besteluitvoering van de eend op de markt, de AU. Het Model A Utilitaire heeft slechts 9pk en kan 250kg dragen. In ’54 wordt het motorvermogen vergroot naar 12pk en heet de besteleend AZU. De AZU maakt een hele carrière door, maar die van het eerste model – met…

Load More

Einde van de lijst