• Alles
  • 2cv
  • Dyane
  • Fourgonette
  • Ami
  • Mehari
  • Elektrisch
  • Electric
  • HY
  • Anders
  • Other
Puch VS 50LPuch VS 50L

1.950,-
1961
7.000km

Leuke Puch, in nette staat. Matching numbers, vanaf ’90 in bezit van vorige eigenaar, altijd netjes onderhouden, laatste tijd weinig gereden, maar na verse benzine, olie, bougie en nog wat dingen rijdt hij weer als een speer. 2 hand-versnellingen, extra stadslichtjes en koffertjes. Staat als ’67 op kenteken, met opmerking van RDW dat…

2cv 4×4 Sahara project2cv 4×4 Sahara project

1961

2cv 4×4 Sahara ’61 | project te koop | in gebruik tot ’72, toen jaren vergeten en vergaan, delen gevonden laat in de negentiger jaren | met kenteken |

2cv6 Club2cv6 Club

13.750,-
1986
93.000km

Hoe zou Citroën zijn lakkleuren gekozen hebben? De eerste eendjes waren leverbaar in elke kleur, zolang het maar grijs was. Auto’s waren schaars, de klanten niet, dus konden ze het eenvoudig houden. Toen er meer te in merken en modellen te kiezen viel en het publiek kritischer werd, moest er meer verleid worden…

BurtonBurton

13.500,-
1982
47.000km

Bijna 25 jaar geleden werd de Burton ontworpen. Een kunststof body met klassiek sportieve looks op het onderstel van een eend. Zelf bouwen was het leukst. In de kleur, met de details en in het model dat je zelf mooi vond. Korte, lange of alleen wiel-afdekkende spatborden. Een hoge of lage voorruit, met…

Puch MV 50Puch MV 50

1.850,-
1977
18km

Vroeger had ik er al eens een, waar ik vreemd genoeg nooit op gereden heb. Ik verkocht hem om de opbrengst te laten bijdragen aan mijn eerste eend. Maar toen ik een paar weken geleden een auto kocht stond deze Puch MV50 in de schuur, ik kwam in de verleiding. Prachtig zwart, best…

Ami 8 Berline ClubAmi 8 Berline Club

3.600,-
1969
80.000km

Project voor de handige liefhebber, chassis en carrosserie in orde, geen laswerk meer, interieur netjes, exterieur deel met de hand geschilderd, remmen en wat andere techniek hebben aandacht nodig. Vroeg exemplaar, nog met trommelremmen. Nieuw in België geleverd. Prijs gebaseerd op de staat zoals hij is, zo meenemen. Kan ook technisch klaar gemaakt…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

7.500,-
1986
143.000km

Het eendje was al 24 jaar in bezit bij een klant van ons en was daarvoor van haar oma. Ooit werd hij vertroeteld en stond hij binnen. De laatste jaren was daar geen mogelijkheid meer voor en stond hij een beetje te verpieteren. Soms komen er dingen in je leven voorbij waardoor je…

R4 GTLR4 GTL

7.950,-
1991
145.000km

Regelmatig vinden we leuke R4’s. In Frankrijk, Spanje of Servië. Deze rode GTL – met de vlotte motor – vonden we in ’17 in Belgrado. We haalden hem hierheen, maakten hem technisch klaar en verzorgden een NL-kenteken. Nu, 7 jaar en 90.000km verder hebben we hem weer terug. We verkochten hem destijds aan…

2cvE2cvE

49.500,-
1990
116.000km

Onze 2CVE’s bouwen we op ons EV-chassis. Een gegalvaniseerd frame, met daarin de accu’s. Hierdoor heeft hij een mooi laag zwaartepunt, het extra gewicht drukt hem iets meer in de veren en zorgt voor meer comfort. De elektrische motor heeft voldoende vermogen en toerenbereik om je – zonder te schakelen – soepel en…

HY Sapeurs PompiersHY Sapeurs Pompiers

21.500,-
1967
95.000km

In departement Tarn et Garonne, net onder Cahors en iets noordelijker dan Toulouse, begon deze HY zijn carrière. Bij de Sapeurs Pompiers werd hij ingezet, vaak waren de voertuigen multifunctioneel. De opstapjes aan de zijkanten vertellen dat er wel eens iets van het dak(rek) gehaald moest worden. De schuifruiten aan de zijkanten zaten…

2cv AZUL2cv AZUL

47.500,-
1962
106.000km

In ’55 introduceerde de Belgische Citroën-fabriek een nieuw model besteleend, de AZUL. Een Luxe AZU, nu ook geschikt om passagiers achterin mee te nemen. Daartoe was een uitneembaar bankje geplaatst en een uitsparing in de laadvloer, voor voetenruimte. Om de passagiers meer zicht en licht te geven, werd een grote zijruit geplaatst. Om…

2cv AZU2cv AZU

15.950,-
1958
68.000km

In ‘51 komt er een besteluitvoering van de eend op de markt, de AU. Het Model A Utilitaire heeft slechts 9pk en kan 250kg dragen. In ’54 wordt het motorvermogen vergroot naar 12pk en heet de besteleend AZU. De AZU maakt een hele carrière door, maar die van het eerste model – met…

2cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Jaune Mimosa ‘90 80.000km 19862cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Jaune Mimosa ‘90 80.000km 1986

27.750,-
1986
80.000km

Als je je leven in bescheiden wit begonnen bent en een nieuwe start maakt, dan mogen de bloemetjes wel wat meer buitengezet worden. Dus kozen we bij deze eend voor de seventies kleur Jaune Mimosa met bijpassend dak en een oranje stoffen interieur. De vrolijkheid straalt ervan af, bij dit weer geheel nieuwe…

MehariMehari

16.750,-
1986
70.000km

In de laatste modeljaren werden niet zoveel Mehari’s meer geleverd, in de laatste 2 jaar nog maar ruim 1000, van de 144.000 exemplaren die ooit van de band rolden. Deze Mehari werd op 16 december ’85 van zijn ORGA-nummer voorzien, de vastlegging van zijn geboorte. Op 4 maart ’86 kwam hij op kenteken…

M35 No.3M35 No.3

39.500,-
1969
00.000km

Het is de nazomer van 1969 en de voltallige Europese autopers is opgetrommeld om in Parijs te komen rijden met de Citroën M35. Een exclusief prototype met Wankelmotor, de motor-techniek die een grote toekomst lijkt te hebben. Voor de test zijn er, in een voor-serie en dus met de hand, 6 M35’s gebouwd.…

2cv AZ2cv AZ

5.500,-
1960
00.000km

Elke verzameling begint ergens. De mijne -en daarmee uiteindelijk mijn garagebedrijf- begon bij een 2cv6 Spécial Bleu Lagune uit ’82. Ik kocht ‘m in ’92 en heb ‘m nog steeds. Dit eendje werd begin jaren ’70 gekocht door een verzamelaar in de dop, in Nederland. Hij reed ermee, vond het prachtig en werd…

Dyane 6Dyane 6

3.750,-
1968
84.000km

De service van Van Gompel uit Eindhoven was vliegensvlug. In de jaren ’70 begonnen ze als Citroën-specialist. Om vlot uit te kunnen rukken naar hulpbehoevende klanten, hadden ze als eerste servicewagen deze Dyane 6. Hij was voorzien van een 4-cilinder boxer uit de GS en liep daardoor wat vlotter dan de standaard 602cc. …

AZUAZU

4.950,-
1966
112.000km

Besteleendjes werden door heel Europa gebruikt en ook in diverse fabrieken gebouwd. Daarbij werd vaak op de lokale behoeften ingespeeld; een stukje hoger, langer, of juist geschikt voor passagiers, met grotere ruiten. Zoals deze AZU die in ’66 in de Spaanse fabriek in Vigo gebouwd werd. Er werden deels lokale onderdelen gebruik, zoals…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

3.500,-
1986
115.000km

Een zwarte eend, een gezochte kleur. De meeste vonden we in België, in Duitsland en Frankrijk zijn we ze eigenlijk nooit tegengekomen. Hier in Nederland zijn ze maar mondjesmaat geleverd, de meeste in ’87. Dit is een vroege, op 17 januari ’86 op naam gezet, maar al op 7 november ’85 gebouwd.  In…

2cv42cv4

2.950,-
1970
147.000km

Na twee decennia 375 en 425 cc, kwam in ’70 de 2cv4 op de markt met 435cc. Geen groot verschil in cc’s, en ook maar 3 pk meer, maar het karakter van de motor was wel anders; hij kon meer toeren maken, tot een turbine-achtig huilen aan toe. Ook de kort daarna geïntroduceerde…

2cv62cv6

11.950,-
1989
76.000km

Op al die Polaroid-foto’s ziet al dat groen, geel en oranje er toch altijd fantastisch uit. Je zou zo met de tijdmachine terug willen om de straten vol te zien staan met wat wij nu automobiele lekkernijen vinden. Om een deel van dat tijdsbeeld terug te halen, toveren wij soms een jonger eendje…

2cv42cv4

3.950,-
1974
118.000km

Rouge de Rio, klinkt al vrolijk toch! Dat werden wij ook toen we dit eendje vonden, want modellen uit de jaren ’70 zijn ondertussen lastig te vinden. Een ribbelkap vind je bijna nog eerder. Hij verbleef voornamelijk in Oostvoorne. Een half jaar oud werd hij gekocht door een dame die hem voor woon-werk-verkeer…

AK 350AK 350

12.500,-
1969
68.000km

Na de AU en AZU was de AK 350 een doorontwikkeling van de besteleend. Op basis van het zwaardere chassis van de Ami 6 en zijn techniek met grotere 602cc-motor, werd een langer model gebouwd, met meer laadvermogen. In ’69 kreeg de AK 350 een modernere motor, zoals (later) ook in de Ami,…

2cv6 Charleston2cv6 Charleston

15.950,-
1987
98.000km

Doe mij maar zo’n luxe eend, in het rood met zwart, dacht iemand in ’87 en kreeg deze Charleston geleverd. Later in zijn leven is deze wens nog een paar uitgesproken, sinds de import in 2006 heeft hij bij ons nog twee eigenaren gehad.  Destijds is hij geheel gerestaureerd en herspoten. Een paar…

Dyane 6Dyane 6

9.500,-
1978
82.000km

Vaak jagen we op nieuw, nieuwer, nieuwst en exceptionele auto’s. Maar even vaak hebben we lol als we weer een lekker aansprekend autootje tegenkomen. Zoals deze Dyane. We kregen hem aangeboden door een aardige man in Spanje, die hem verkocht voor de eerste eigenaren. De Dyane straalde ons al gelijk tegemoet op de…

R4 TLR4 TL

8.750,-
1980
25.000km

Met 8 miljoen exemplaren heeft de R4 de 2cv verslagen in productieaantallen. Op andere vlakken hebben ze elkaar vanaf ’61 ook beconcurreerd, waar de prijzen over beide kampen verdeeld zijn. Hoe dan ook, wij vinden de R4 ook leuk! In Nederland stopte de levering al in ’86. In diverse andere Europese landen liep…

Traction Avant 11B CommercialeTraction Avant 11B Commerciale

29.500,-
1956
108.000km

Voor de oorlog ontwikkelde Citroën een revolutionaire auto, met een zelfdragende carrosserie en voorwielaandrijving, die daardoor in de volksmond al snel de Traction Avant heette. Er waren in de loop der tijd diverse modellen, van 7CV tot 15CV, in 4- en 6-cilinders. Er is zelfs ooit nog een 8-cilinder ontwikkeld, de 22CV, die…

2cv6 Charleston2cv6 Charleston

7.950,-
1982
128.000 km

Een Charleston, de chique eend, glanzend in Rouge Delage et Noir, met chromen koplampen en de nodige sierlijsterij. Hij sprak een heel ander publiek aan dan voorheen en kreeg een eigen fanbase. Maar ja, alles van waarde en schoonheid is weerloos, ook tegen corrossie.  Dit exemplaar startte in ’82 haar carrière en kreeg…

AK 400AK 400

15.500,-
1978
74.000km

Een bedrijfswagen in hart en nieren. De afgelopen 10 jaar voor het bedrijf van een onze gewaardeerde klanten, daarvoor even voor wat lichte vracht bij een bekende van ons. Maar in Frankrijk verrichtte hij het echte werk. Wijnflessen sjouwen op een chateau! Op 19 december ’77 verkreeg M. Nouvel een tijdelijk kenteken op…

2cvGarage Sander Aalderink Acadiane '84 Bleu Uzes 138.000km2cvGarage Sander Aalderink Acadiane '84 Bleu Uzes 138.000km

10.750,-
1984
138.000km

In ’78 volgde de Acadiane de AK 400 op. De laadruimte had hetzelfde formaat, alleen was de cabine aan de voorkant ruimer, waardoor er meer ruimte voor de bestuurder en passagier ontstonden. Bij de AK 400 zat je, als je wat langer was, redelijk strak tegen het stuur, nu kon je je benen…

AK 350AK 350

13.500,-
1968
73.000km

Een tijdje geleden kochten we deze AK 350 in Spanje. Hij stond al erg lang in een schuur, met een gedemonteerde motor. Ooit begonnen met de reparatie, maar nooit afgemaakt. Misschien wel de reden dat hij nu nog bestaat. De AK 350 werd vanaf ’63 geleverd, als grotere en langere broer van de…

2cv6 Club2cv6 Club

18.500,-
1987
139.000km

Terug op het nest; deze fantastische eend. Al bijna 20 jaar bij ons in onderhoud, lang in handen van 1 familie. Deze familie kocht hem nieuw in ’87, reed hem 6 jaar, stalde hem 10 jaar en reed hem weer 14 jaar. Hierna namen wij hem over en gaven hem een nieuw leven,…

Ami 8 BerlineAmi 8 Berline

7.000,-
1974
130.000km

In ’74 zette hij zijn eerste wielomwentelingen in departement Var in de Provence. Een goede start voor een lang, roestvrij leven. Op de kopie van de Carte Grise kunnen we lezen dat hij een aantal keren van eigenaar gewisseld is, allemaal wonend in de Var. In 2013 verhuist de Ami naar Nederland. Ooit…

AK 350AK 350

13.950,-
1969
69.000km

De besteleend werd eerst gewoon op het iets ingekorte onderstel van een eend gebouwd, waardoor het laadvermogen niet groot was. Met de introductie van de Ami 6 kwam een steviger onderstel met een zwaardere motor beschikbaar, een ideale basis voor een grotere bedrijfsmatige versie van de eend. De AK was geboren. Hij kreeg…

AK 400AK 400

13.500,-
1971
100.000km

Deze besteleend begon zijn leven in Frankrijk en identificeerde zich toen nog als beige. Waarschijnlijk om zich iets meer te onderscheiden werd hij later rood. In 2020 werd hij in Nederland geregistreerd en technisch klaar gemaakt voor regelmatig gebruik. Jammer genoeg is er niet meer over zijn historie bekend, dus houden we het…

Load More

Einde van de lijst